Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Mediamarkt ze maken je GEK

Geplaatst door: robbin2809 op: 28-11-2015 15:36
Tv van sharp gekocht bij Mediamarkt te Zoetermeer welke vervolgens al vanaf dag 1 defect is. Het betrof eerst de printplaat waar een hard gebrom vandaan kwam, bleek dus de voeding te zijn. Ik de mediamarkt gebeld deze vertelde mij dat ik sharp maar even moest bellen. Ik Sharp gebeld en ja hoor week later kwam er iemand van Sharp zelf bij mij thuis om de printplaat te vervangen, tv uit elkaar gehaald nieuwe printplaat erin en idd het gebrom was vrijwel weg, niets meer aan het handje zou je zeggen maar helaas. Ik zet s'avonds mijn tv aan en de applicaties werken niet waaronder netflix, ik weer Sharp gebeld, bleek een instelling te zijn die vanuit de fabriek al niet goed is maar dat kon verholpen worden dus na twee weken weer een mannetje van Sharp thuis om te repareren. Mannetje weg ik zet de tv aan en ja hoor nu schakelt hij zichzelf uit, applicaties lopen vast doet er een jaar over om aan te gaan, kortom een groot drama. ik weer Sharp gebeld en deze vertelde mij dat ik dit hele verhaal bij de Mediamarkt neer moest leggen en dat ik dan een vervangend product zou krijgen of uiteraard mijn geld terug. Dus hup, ik op naar de mediamarkt tv van 128cm onder me arm, kom daar binnen leg het verhaal uit en ja hoor, helaas, de tv moet eerst naar een reparatiecentrum van de Mediamarkt om ter reparatie aangeboden te worden. Dus tv opgestuurd. krijg ik na twee weken het bericht, meneer uw product is helemaal in orde wij hebben niets gevonden. u kunt de tv weer ophalen. Uiteraard was en ben ik mijn vertrouwen helemaal kwijt in de tv en wil gewoon een vervangend product. Ik heb dan ook een schriftelijk verzoek neer gelegd bij de Mediamarkt zoetermeer, dat ik ondank alles ook nog bereid ben bij hun een nieuw product af te nemen de onderstaande reactie kreeg ik als trouwe klant terug. MEDIA MARKT ZOETERMEER Goede dag, Op reactie van uw brief zullen wij u moeten teleurstellen dat wij de Sharp LC50LE760E televisie niet van u gaan overnemen. De garantie waarop u wijst geld voor technische mankementen, daar dit niet een technisch mankement van de televisie is. Zoals uit het reparatie verslag blijkt. Zien wij niet in waarom wij de koop zouden moeten ontbinden of de televisie om te ruilen. Met vriendelijke groet, Media Markt Zoetermeer Uiteraard ben ik nu het traject ingegaan om de koop te ontbinden en mij te wenden tot de geschillencommissie, mochten we er niet uitkomen. Ik hoop mijn mening alsnog bij te kunnen stellen, maar dan moeten ze wel met een heel goed voorstel komen. Want je trouwen klanten op deze manier met een kluitje het riet insturen is niet echt goed voor je imago als bedrijf. [edit redactie - ongepaste delen in de vraag & offtopic vragen verwijderd. Graag alleen inhoudelijke reacties:
Reactie door carola.83 op 28-11-2015 15:53
.......De garantie waarop u wijst geld voor technische mankementen, daar dit niet een technisch mankement van de televisie is. Zoals uit het reparatie verslag blijkt....... Wat staat er dan als oorzaak in het reparatieverslag?
Reactie door carola.83 op 28-11-2015 16:02
Al gekeken of je de laatste software hebt? KLIKKLIK
Reactie door robbin2809 op 28-11-2015 16:05
Ja die is door sharp geïnstalleerd en komt overeen met de laatste software-update. in het reparatie verslag staat dus dat er niets aan de hand zou zijn. wat wel degelijk het geval is.
Reactie door tijger1 op 28-11-2015 17:22
U kunt ze toch de tv in de winkel laten aanzetten? Dan kunt u zo zien of er "niets" aan de hand is.
Reactie door robbin2809 op 28-11-2015 17:47
@tijger. Dat kan idd en ik weet zeker dat ze dat niet gaan doen want ze vinden een product dat software matig kapot is niet hun probleem, citaat ''technische mankementen, daar dit niet een technisch mankement van de televisie is. Zoals uit het reparatie verslag blijkt. Zien wij niet in waarom wij de koop zouden moeten ontbinden'' met andere woorden, meneer u heeft bij ons een auto gekocht alleen is de software van de module die de brandstofinspuiting regelt kapot dus de auto schokt wel als een gek maar is niet ons probleem want het is softwarematig. Dat is een beetje het niveau van Mediamarkt. Lijkt me verstandig dat ze daar mensen met een fatsoenlijke opleiding aannemen die normaal beleid kunnen schrijven.
Reactie door carola.83 op 28-11-2015 18:20
Kwa software / app is de Sharp bepaald geen technisch hoogstandje. Inderdaad erg traag bij de apps, maar ook een verschrikkelijke onhandige, onlogische indeling. Dat de t.v. uit zichzelf uitschakelt, heeft misschien met de instellingen te maken. Ik heb mijn t.v. ook zo ingesteld dat hij na 2 uur inactiviteit uitschakelt. En vastlopende apps kan gebeuren, heeft dan meer met de apps te maken (bij mij loopt bijv. de RTLXL app regelmatig vast, erger nog daardoor slaat de hele (Samsung) t.v. vast). Of je wifi verbinding is traag/slecht.
Reactie door robbin2809 op 28-11-2015 18:24
@Carola.83 Ik heb idd ook op verschillende forums gelezen dat het huilen met de pet op is voor wat betreft Sharp. Ik ben ook van mening dat ik een behoorlijke miskoop heb begaan. Ik heb hiervoor Philips en LG gehad, nooit problemen mee ondervonden. Deze tv van Sharp spant echt de kroon, dat is ook de reden, denk ik, dat ze geen Sharp meer verkopen.
Reactie door diumenge op 29-11-2015 08:44
Doet de tv het bij normaal gebruik, dus apps e.d., wel goed?
Reactie door diumenge op 29-11-2015 08:45
Dus geen apps bedoelde ik uiteraard.
Reactie door robbin2809 op 29-11-2015 12:16
@Diumenge Als je bedoelt of de TV beeld geeft als ik naar 1 zender kijk is het antwoord ja. Als je bedoelt of de TV normaal gebruikt kan worden is het antwoord nee. Het duurt ongeveer 2 a 3 minuten voor de TV aangaat, daarnaast is het een smart tv en kijk is dus vrijwel geen normale televisie met het apparaat het is tenslotte een smart tv die is ontwikkeld om bijvoorbeeld Netflix mee tekijken of Youtube filmpjes mee af te spelen. als deze applicaties niet werken houdt het dus in dat het product niet voldoet aan de eigenschappen waaraan het zou moeten voldoen en dus ondeugdelijk. Ik heb dit probleem nooit ondervonden bij mijn andere TV's, LG en Samsung. Ik heb dus een hele foute keuze gemaakt om Sharp aan te schaffen helaas. De verschillende reviews zelfs op Amerikaanse sites liegen er niet om er zij dus nog veel meer mensen die te kampen hebben gehad met dit probleem en het product per direct hebben geretourneerd.
Reactie door carola.83 op 29-11-2015 13:15
Als je vaak naar Netflix kijkt, is een Chromecast misschien wat voor je?
Reactie door robbin2809 op 29-11-2015 21:19
Quote: carola.83 schreef op zondag 29 nov 2015, 13:15: Als je vaak naar Netflix kijkt, is een Chromecast misschien wat voor je?einde Quote Dat zou eventueel kunnen, dat is dan een bewuste keuze om speciaal randapparatuur aan te schaffen. Ik verwacht een degelijk product. Als ik een laptop koop verwacht ik ook dat het toetsenbord het doet en dat ik niet nog eens appart een los toetsenbord moet kopen.
Reactie door gerboe op 30-11-2015 15:30
Daar gaan we weer. De moderatie verandert de openingstekst zonder aan te geven dat er een edit geweest is. En ook nog eens halfslachtig verwijderen van diverse reacties. Als reacties nergens meer op slaan kunnen die toch ook weg?! Beste mensen, er kunnen dus nog drie reacties weg. Wakker worden.
Reactie door robbin2809 op 30-11-2015 17:05
Quote: gerboe schreef op maandag 30 nov 2015, 15:30: Daar gaan we weer. De moderatie verandert de openingstekst zonder aan te geven dat er een edit geweest is. En ook nog eens halfslachtig verwijderen van diverse reacties. Als reacties nergens meer op slaan kunnen die toch ook weg?! Beste mensen, er kunnen dus nog drie reacties weg. Wakker worden.einde Quote Ook deze laten we even verwijderen

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor