Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Kpn mobiel internet = wanproduct

Geplaatst door: db178 op: 30-10-2014 20:59
k heb de maximale bundel van 7.5 gb, als je meer wilt moet je per gb erbij bestellen. We kunnen niet op een andere manier internet ontvangen. Dat het duur is daar gaat het niet om. Wel hoe je als flink betalende klant gestraft wordt voor geld uit willen geven bij ze. Door de hoge snelheid worden filmpjes ook in hoge kwaliteit verstuurd. Hierdoor gaat het dus eigenlijk nog extra snel op het tegoed. Op zich nog steeds een keuze. Het probleem begint alleen als je door het standaard tegoed heen bent. Wat dus al ongeveer zover is na het kijken van 1 film op netflix. Je moet dan met een extreem langzame verbinding nieuw tegoed bestellen. Met de app gaat dat nog net. Daarna ben je overgeleverd aan de weergoden. Soms kun je direct verder, in het uiterste geval pas na een week. Ik heb erover gebeld en ze de kans gegeven er wat aan te doen. In eerste instantie wilde ik opzeggen maar de service was toen nog aardig. Na nog 2 maanden niets savonds kunnen afkijken heb ik weer gebeld. De reacties waren nu nogal stuitend waardoor ik het abonnement maar heb opgezegd. Ze willen gewoon niet snappen hoe klantonvriendelijk dit is. Nou meneer het werkt anders prima als ik zie hoeveel u gebruikt heeft. Wat ze dus helemaal niets zegt is dat ik er nul plezier van heb en alleen maar ergenis verder. Wie verzint het nou dat als je internettegoed op is dat je dan via internet moet bijbestellen na elke half uur netflix kijken? Of is 4g daar niet voor bedoeld? Waarvoor dan wel precies, mailtjes lezen kon ik al heel snel op 3g. Nogmaals het enige effect is dat mediabronnen op de hoogste bandbreedte uit sturen waardoor je dus 10 keer zo snel door je tegoed heen bent als met 3g. Op nieuw tegoed moet je maar even geduldig afwachten. De bestelling moet vewerkt worden??? hoezo verwerkt wat is dat nou voor onzin. Ja dat kan maximaal 4 uur duren, dat staat in de voorwaarden, zeggen ze dan. Ze snappen gewoon niet hoe belachelijk dit is. Dit staat ook hier https://forum.www.radartv.nl/viewtopic.php?f=68&t=150484 Het is niet een vraag maar een waarschuwing
Reactie door tijger1 op 30-10-2014 22:49
U bent helemaal abuis. Dat iets snelker binnenkomt maskt niet dat u meer verbruikt. Een Mb is en blijft ern Mb.
Reactie door db178 op 30-10-2014 22:56
Quote: tijger1 schreef op donderdag 30 okt 2014, 22:49: U bent helemaal abuis. Dat iets snelker binnenkomt maskt niet dat u meer verbruikt. Een Mb is en blijft ern Mb.einde Quote bij reageren graag eerst goed lezen waar het om gaat. Ter verduidelijking nogmaals activatie van mobiel internet duurt tot een week. Dit voor elke giga byte dus niet eenmalig maar elke keer weer. Dus als je bijvoorbeeld een netflix film op hoge kwaliteit kijkt dan moet je midden in de film opeens een week wachten voordat je verder kan kijken. Als u dat geen probleem vind reageer dan aub gewoon niet. Dit is een waarschuwing geen vraag. Neem geen kpn mobiel internet het werkt niet wanneer jij dat wilt maar wanneer hun dat uitkomt.
Reactie door tijger1 op 30-10-2014 23:29
U klasgt er anders over dat u meer verbruikt omdat het sneller is. En dat is niet juist.. U weet toch van te voren wel hoeveel giga een film verbruikt? Lijkt me trouwens niet slim om dat alkemasl via internet te doen. En ern wasrschuwing plaatst u bij Tips, niet bij discussie.
Reactie door db178 op 30-10-2014 23:35
Quote: tijger1 schreef op donderdag 30 okt 2014, 23:29: U klasgt er anders over dat u meer verbruikt omdat het sneller is. En dat is niet juist.. U weet toch van te voren wel hoeveel giga een film verbruikt? Lijkt me trouwens niet slim om dat alkemasl via internet te doen. En ern wasrschuwing plaatst u bij Tips, niet bij discussie. einde Quote Als ik mezelf mag citeren dan schrijf ik duidelijk dat waar u het over heeft nog steeds een keuze is. Dus nogmaals eerst goed lezen graag. Waarom gaat u nou niet in op de kern ipv mij onterecht te gaan verbeteren over iets anders? Ik vind het bericht hier prima staan. Ik wil het ook nog wel even bij de tips plaatsen.
Reactie door db178 op 30-10-2014 23:38
Vergeet ik nog even te melden wat precies het probleem is. Het gaat er dus om dat kpn je een week laat wachten op een nieuwe gigabyte mobiel internet. Voor wie dat ook raar vind het advies geen kpn mobiel internet te gebruiken
Reactie door 1953 op 30-10-2014 23:41
Quote: tijger1 schreef op donderdag 30 okt 2014, 22:49: U bent helemaal abuis. Dat iets snelker binnenkomt maskt niet dat u meer verbruikt. Een Mb is en blijft ern Mb.einde Quote Iets teveel genipt vanavond, de tekst geschreven in beschonken toestand?
Reactie door 1953 op 30-10-2014 23:50
Ben sinds gisteren bij KPN MOBIEL aangesloten, het porteren van mijn prepaidnummer bij T-Mobile heeft bijna een maand geduurd. Abonnement 1 GB met onbeperkt bellen/sms-en! Tot nu toe veelal via Wi-Fi-netwerken kunnen internetten. Wacht op KPN compleet. De zware applicaties die u kenschetste heb ik nog niet gedaan. De snelheid gaat na heet opraken van de bundeltegoed terug naar 96 Kbps en dat wil je echt niet meemaken. De (ver)werk(ings)snelheid bij KPN: wachten tot je een ons weegt!
Reactie door db178 op 30-10-2014 23:51
Quote: tijger1 schreef op donderdag 30 okt 2014, 23:29: U klasgt er anders over dat u meer verbruikt omdat het sneller is. En dat is niet juist.. U weet toch van te voren wel hoeveel giga een film verbruikt? Lijkt me trouwens niet slim om dat alkemasl via internet te doen. En ern wasrschuwing plaatst u bij Tips, niet bij discussie. einde Quote Afgezien het hier niet om gaat wil ik er wel graag op ingaan. Het is wel degelijk zo dat streams worden aangepast aan de bandbreedte. Ja hogere snelheid zorgt zodoende voor meer gebruik, u heeft dus ook nog eens ongelijk. Goed en fijn voor de provider zou je zeggen. Niet zo voor kpn, doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg lijkt het motto. Het gemak van de service is zo omgekeerd evenredig met de snelheid, hoe sneller het internet hoe vaker je moet bijbestellen en dus hoe langer je er op moet wachten. Tot een week per gigabyte, dat is een kwartier netflix hd. Dus wil je niet tot een week wachten op elke gigabyte neem dan geen kpn mobiel internet.
Reactie door tijger1 op 31-10-2014 00:09
Maar die films bestast uit ern asntal Mb's, of die nu vlug of langzaam binnenkomen, doet niet terzake. U gebruikt er niet meer door.
Reactie door db178 op 31-10-2014 00:26
Quote: tijger1 schreef op vrijdag 31 okt 2014, 00:09: Maar die films bestast uit ern asntal Mb's, of die nu vlug of langzaam binnenkomen, doet niet terzake. U gebruikt er niet meer door.einde Quote U snapt er helaas niets van, deze waarschuwing zou u dan ook ter harte moeten nemen ipv zo nodeloos doordrammen met als geen ander doel het eigen gelijk te halen. Daarnaast vertroebelt u de discussie door consequent te volharden in het off topic blijven. Ik zal het 1 keer in jip en janneke taal uitleggen Internet langzaam, website denkt he als ik die meneer een hele hoge kwaliteit stuur dan hapert het alleen maar. Website stuurt daarom lage kwaliteit. Een film van lage kwaliteit is bijvoorbeeld 100 mb. Deze film duurt een uur. Ik kan dus 10 uur film kijken met 1 gb Internet super mega extra plus snel, website denkt he aan die meneer kan ik me van me mn allermooiste kant laten zien, ik stuur mn beste kwaliteit versie van de film. Een film van de beste kwaliteit is 8 gb, dat is wel 80 keer zoveel als de film van de laagst kwaliteit. Deze film duurt ook in de beste kwaliteit gewoon een uur. Nu kan ik opeens nog maar 10 minuten kijken ipv 10 uur bij dezelfde gigabyte voor dezelfde films. Snapt u het zo mischien beter? Zoniet reageer dan voor uw eigen bestwil maar beter niet meer. Ik zal de boodschap nog even herhalen. Kpn laat je tot een week wachten op elke nieuwe gigabyte. Gebruik geen kpn mobiel internet want het werkt niet wanneer jij dat wilt.
Reactie door tijger1 op 31-10-2014 00:37
Ga dan naar een andere provider als u niet tevreden bent? Simpel toch?
Reactie door db178 op 31-10-2014 00:43
Quote: 1953 schreef op donderdag 30 okt 2014, 23:50: Ben sinds gisteren bij KPN MOBIEL aangesloten, het porteren van mijn prepaidnummer bij T-Mobile heeft bijna een maand geduurd. Abonnement 1 GB met onbeperkt bellen/sms-en! Tot nu toe veelal via Wi-Fi-netwerken kunnen internetten. Wacht op KPN compleet. De zware applicaties die u kenschetste heb ik nog niet gedaan. De snelheid gaat na heet opraken van de bundeltegoed terug naar 96 Kbps en dat wil je echt niet meemaken. De (ver)werk(ings)snelheid bij KPN: wachten tot je een ons weegt!einde Quote Zo nu eindelijk tijd voor iemand die tenminste on topic reageert, moet niet gekker worden. Ja je kan inderdaad ook verbazen over de absurd lage snelheid die overblijft. Hoe wordt je dan geacht bij te bestellen? De app werkt gelukkig wel nog maar dat moet je ook maar weten. Als je de app niet hebt moet je dus feitelijk de deur uit om tegoed te halen. En dat voor elke gigabyte. Het is voor zowel de klant als het bedrijf niet gunstig. Ik snap ook niet waarom zon bedrijf kan bestaan, of is t mobile ook zo beroerd. Vodafone werkt altijd prima maar is duurder, dat heb ik dan liever dan deze zooi.
Reactie door db178 op 31-10-2014 00:56
Quote: tijger1 schreef op vrijdag 31 okt 2014, 00:37: Ga dan naar een andere provider als u niet tevreden bent? Simpel toch?einde Quote Moet ik hier nu serieus op reageren? Dat gooi je zeker overal tegenaan als je er niet meer uitkomt. Ik zei al reageer nou gewoon niet meer. Wat is je doel nou precies, deze discussie vergallen. Geen probleem hoor ik zal de boodschap tot in den treure herhalen na elke reactie. Gebruik geen kpn mobiel internet want je moet tot een week wachten op 1 nieuwe gigabyte. Heel vervelend als je graag direct verder wilt met iets belangrijks.
Reactie door tijger1 op 31-10-2014 09:58
U begrijpt het dus nog steeds niet. Als een bedrijf niet wil, of kan leveren wat u wenst, moet u daar vertrekken. U waarschuwt anderen toch al juist geen zaken te doen met dat bedrijf? Nou ga dan zelf ook weg.
Reactie door diumenge op 31-10-2014 21:38
Dit is simpel op te lossen door in Netflix het gegevensgebruik in te stellen op medium (tot 0.7 GB per uur) of laag (tot 0.3 GB per uur) i.p.v. automatisch.
Reactie door 1953 op 01-11-2014 03:14
Quote: db178 schreef op vrijdag 31 okt 2014, 00:43: Quote: 1953 schreef op donderdag 30 okt 2014, 23:50: Ben sinds gisteren bij KPN MOBIEL aangesloten, het porteren van mijn prepaidnummer bij T-Mobile heeft bijna een maand geduurd. Abonnement 1 GB met onbeperkt bellen/sms-en! Tot nu toe veelal via Wi-Fi-netwerken kunnen internetten. Wacht op KPN compleet. De zware applicaties die u kenschetste heb ik nog niet gedaan. De snelheid gaat na heet opraken van de bundeltegoed terug naar 96 Kbps en dat wil je echt niet meemaken. De (ver)werk(ings)snelheid bij KPN: wachten tot je een ons weegt!einde Quote Zo nu eindelijk tijd voor iemand die tenminste on topic reageert, moet niet gekker worden. Ja je kan inderdaad ook verbazen over de absurd lage snelheid die overblijft. Hoe wordt je dan geacht bij te bestellen? De app werkt gelukkig wel nog maar dat moet je ook maar weten. Als je de app niet hebt moet je dus feitelijk de deur uit om tegoed te halen. En dat voor elke gigabyte. Het is voor zowel de klant als het bedrijf niet gunstig. Ik snap ook niet waarom zon bedrijf kan bestaan, of is t mobile ook zo beroerd. Vodafone werkt altijd prima maar is duurder, dat heb ik dan liever dan deze zooi. einde Quote In uw geval ergert u zich aan KPN, welke provider die zou hebben genomen: het blijft behelpen met uw ellendige situatie en daar kan geen andere provider mogelijk niets aan veranderen. Helaas!
Reactie door 1953 op 01-11-2014 03:16
Quote: tijger1 schreef op vrijdag 31 okt 2014, 09:58: U begrijpt het dus nog steeds niet. Als een bedrijf niet wil, of kan leveren wat u wenst, moet u daar vertrekken. U waarschuwt anderen toch al juist geen zaken te doen met dat bedrijf? Nou ga dan zelf ook weg.einde Quote De simpele gedachte van een leek zo leek het, dan pleegt forumstarter i.c. contractant contractbreuk.
Reactie door 1953 op 01-11-2014 03:17
Quote: diumenge schreef op vrijdag 31 okt 2014, 21:38: Dit is simpel op te lossen door in Netflix het gegevensgebruik in te stellen op medium (tot 0.7 GB per uur) of laag (tot 0.3 GB per uur) i.p.v. automatisch.einde Quote Dit zou de oplossing kunnen zijn.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor