Klacht KPN iphone 5s
Geplaatst door: leon uijtdew op: 07-11-2013 21:02
Bij KPN heb ik een IPhone 5s 32GB besteld op 25-10-2013.
Hierna kreeg ik netjes een bevestiging gemaild met de maandprijs van 50 euro en een eenmalig bedrag van 169 euro.
Vervolgens kreeg ik 3 uur later nog een bevestiging met hierin andere prijzen?
Te weten een maandbedrag van 60 euro en een eenmalige prijs van 119 euro.
Hierop heb ik contact opgenomen met de KPN klantenservice, die vond het zeer vreemd? En de dame van KPN gaf aan dat ik er van uit kon gaan dat ik de prijs van 50 euro zou moeten gaan betalen,
omdat ik dit eerst bevestigd heb gekregen.
Ze zei dat ik even moest wachten, zodat ze het bij haar leidinggevende kon navragen. Ze kwam terug aan de lijn en zei dat er al een aantal mensen hierover hadden gebeld en dat ik dinsdag 29-10-2013 of woensdag 30-10-2013 gebeld zou worden.
Ik heb gewacht tot donderdagmiddag 31-10-2013 en toen ben ik toch nog maar eens zelf gaan bellen. De dame van de KPN die ik toen aan de lijn kreeg, gaf aan dat ik deze week (45) een brief zou ontvangen. Maar omdat ik het niet helemaal vertrouwde heb ik donderdag 07-11-2013 toch nog maar eens een telefoontje hierover gepleegd.
Toen kreeg ik een dame aan de lijn die aangaf dat ik te lang had gewacht omdat ik de telefoon al meer dan 7 dagen in mijn bezit had!! Ik heb de telefoon inderdaad ontvangen op 26-10-2013, maar deze zit nog in de doos en is nog niet open gemaakt, in afwachting van de geboden oplossing. Ze vertelde me dat het niet uitmaakte, dat er inmiddels meer dan 7 dagen zijn verstreken en dat ik er dus nu aan vast zit! Ik ben uiteraard niet tevreden over deze gang van zaken.
Reactie door zoekster op 07-11-2013 21:56
Wat een rotstreek!
Maar omdat je die twee mails hebt (goed bewaren) heb je wel een sterke zaak. Er is je dubbele informatie gegeven en hierdoor kon je niet goed je belangen afwegen. In feite hoef je met 60 euro per maand geen genoegen te nemen. Mocht je er niet uitkomen met KPN kun je altijd de geschillencommissie inschakelen. Of je schakelt je rechtsbijstandverzekering in, mocht je die hebben.
Weet je nu hoe het zit, is het 50 of 60 euro p/m?
Overigens kan het nog zijn dat die vrouw die je aan de lijn had ook weer verkeerde informatie heeft gegeven. Klantenservice aan de telefoon is ook beperkt.
Zet je klacht op de klachtenkompas.nl van de consumentenbond. Daar is webcare van KPN actief.
Ze zijn wel aan het rotzooien bij KPN de laatste tijd, duidelijk zit men daar om geld verlegen.
Reactie door leon uijtdew op 13-11-2013 11:19
Beste Zoekster,
Ik heb de mails ook beide opgeslagen en geprint!
Verder ben ik zeer benieuwd of KPN reageert?
Heb nu namelijk nog steeds niets vernomen en ze hebben mij toch echt toegezegd dat ze contact met mij zouden opnemen? Per post of per telefoon!
Ik weet nog niets van de 50 euro of 60 euro?
Ik zal ook alleen maar met de gemaakte afspraak akkoord gaan.
Anders kunnen bedrijven een veel lagere prijs op de website zetten en bij de bevestiging eenzijdig de prijs aanpassen. Dit kan en mag volgens mij helemaal niet?
Ik denk ook echt dat de dames en heren bij de klantenservice er niets aan kunnen doen deze zijn met handen en voeten gebonden.
Dit denk ik omdat toen ik de dame sprak ze mij ook een keer in de wacht hield omdat ze eerst aan een collega info moest vragen.
Het is jammer dat er nu volgens mij toch al veel personen zijn gedupeerd!
Reactie door pieterwolters op 14-11-2013 09:07
Dit is geen iPhone klacht maar een KPN klacht. Kan de titel veranderd worden?
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!