Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

KLACHT BELVILLA...terecht of ongegrond?

Geplaatst door: sah op: 23-08-2011 02:37
n juli appartement "La Petite Suisse" in Malmedy (Belgische Ardennen) gehuurd via Belvilla. Dit huis bleek bij aankomst onbewoonbaar door de aanwezigheid van duizenden vliegen. De huiseigenaar gaf aan dat Rentokil moest komen om het huis te impregneren. Tot dit gebeurd was mochten we in het naastgelegen appartement verblijven omdat ook de eigenaar inzag dat het huis niet te verhuren was, maar helaas zaten hier net zoveel vliegen. Ik heb Belvilla gebeld om advies in te winnen over wat te doen. Al snel kreeg ik te horen dat ik vooraf de omschrijving beter had moeten lezen op de website. Ook zou de huiseigenaar geen geld terug geven als wij zouden vertrekken, dus Belvilla adviseerde maar rustig te gaan slapen. Ze zeiden dat we waarschijnlijk moe waren van de reis en dat we de volgende dag zouden merken dat het allemaal wel mee viel. Het huisje stond op 5 meter afstand van een koeienstal, dus op zich waren de vliegen te verklaren...echter stond hier niets van vermeld bij de huisomschrijving, en was er niets te zien op de foto's. Wij hadden dit niet van tevoren kunnen weten. Sterker nog; bij het reserveren op de site van Belvilla bestaat de mogelijkheid om te zoeken naar huisjes op boeren grond...deze optie hebben wij expres uitgevinkt omdat dit wel het laatste is wat we wilden. Enfin, de huiseigenaar kwam na wat heen en weer bellen met Belvilla bij het huisje langs en vroeg ons waar wij het lef vandaan haalden om zo'n stennis te schoppen. We moesten maar oprotten als het ons niet beviel (letterlijk citaat). Omdat Belvilla ons geen alternatief heeft geboden, maar wel aangaf dat we geen geld terug zouden krijgen hebben we besloten dezelfde avond nog te vertrekken. De situatie in het huisje was ronduit ongezond. Belvilla heeft ons 300,- tegemoetkoming geboden, terwijl het totaal betaalde bedrag 1045,- was....kortom nog geen 1/3 retour voor een huisje waar wij 2,5 in verbleven hebben. Ik heb aangegeven hier niet mee akkoord te gaan. Ik heb namelijk gevraagd of Belvilla mij een alternatief huisje wilde bieden maar dit kon niet...we zouden opnieuw moeten betalen voor een ander huisje. Dit terwijl verblijven in het huis een gezondheidsrisico met zich mee zou brengen. Dit heb ik schriftelijk aangegeven bij Belvilla, maar die reageren nergens meer op. Al met al wekt dit erg de indruk dat Belvilla zich er makkelijk van af wil maken...zij hebben het geld binnen, en hebben voor de vorm een "tegemoetkoming" aangeboden, dus hun straatje is schoon. De werkelijkheid is dat ze onjuiste informatie verstrekt hebben en puntje bij paaltje niet hun plicht nakomen door vervanging aan te bieden. Kortom, 0% service en 100% geldklopperij bij Belvilla zonder het fatsoen om een brief te beantwoorden! BELVILLA BEDANKT VOOR DE SERVICE!!!
Reactie door tdehond op 23-08-2011 08:41
U heeft aangegeven dat u niet op boerengrond een huisje wilde huren lijkt mij uw klacht terecht. Bedankt voor de waarschuwing.
Reactie door sonjaatje op 23-08-2011 10:26
Ze zijn aangesloten bij ANVR, SGR en Thuiswinkel Waarborg. Kun je daar je klacht niet neerleggen.
Reactie door marieke79 op 23-08-2011 11:34
Ik zou naar de Geschillencommissie Reizen stappen. Zij zijn een onafhankelijke partij die kunnen beoordelen of Belvilla juist handelt. Als ik eerdere uitspraken van de Geschillencommissie bekijk, staat u redelijk sterk. De woning was niet conform redelijke verwachtingen en Belvilla heeft u geen alternatief geboden. hier de uitsprakenhier de uitspraken

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor