incassokosten door niet bezorgen TNT
Geplaatst door: diantha op: 30-08-2010 16:21
Ik vraag mij af hoeveel mensen dit tegenwoordig overkomt.
Mijn man heeft een voordeelurenkaart + ekstra keuzedagen van de NS. Volgens de NS moeten we een acceptgiro + herinnering
ontvangen hebben maar u begrijpt het al, we hebben deze post nooit ontvangen. De vordering is nu doorgestuurd naar een incassoburo en de extra kosten moeten wij betalen omdat wij niet kunnen aantonen dat wij deze post nooit ontvangen hebben.
Ik heb in het verleden al eens een klacht ingediend bij de TNT maar er is helaas niets verbeterd in de buurt. Bijna iedereen krijgt zo vaak verkeerde post dat er een heleboel mensen zijn die deze post niet meer bij de geadresseerde afgeven.
Gevolg? In ons geval veel extra kosten.
Ben benieuwd of er veel mensen zijn met deze klachten,
groeten, diantha
Reactie door read op 30-08-2010 17:38
diantha
Het is een misverstand te menen dat jij moet bewijzen dat je de brief/herinnering niet hebt ontvangen. Nee!!! de afzender (NS dus) moet bewijzen dat jij de post wél hebt ontvangen. Dat kunnen ze niet, want ze hebben de brief niet aangetekend en met bewijs van ontvangst verstuurd. Mijn advies is dus: de rekening gewoon betalen, maar niet de incassokosten en dat gemotiveerd aan de NS schriftelijk meedelen.
Pedro.
Reactie door abarth op 30-08-2010 19:54
Met een kopie naar het incassobureau.
Maak in ieder geval duidelijk dat u wel wlt betalen maar nooit een acceptgro gehad heeft.
Je hebt namelijk kans dat dit bedrag niet geboekt kan worden en wordt teruggestort.
Ook heeft u kans dat uw voordeelurenkaart op nonactief wordt gesteld (als dit mogelijk is)
Reactie door tdehond op 31-08-2010 08:53
Ik ben het met Read eens dat NS moet bewijzen dat u factuur en acceptgiro kaart ontvangen heeft.
Ik zou dus zeker niet accoord gaan met betaling van incassokosten omdat u geen acceptgirokaart ontvangen heeft.
Verzoek NS ( de opdrachtgever) om ook een klacht in te dienen over het zoek maken van de post.
Ik dien standaard ook een klacht in bij TNT en vermeld dan ook wat tot nu toe vermist is:
1 handtekening retourkaart
1 uitnodiging familiefeest
Een rekening v.d mondhygieniste + een brief van de zorgverzekeraar werden een maand na
verzenden door degene die mijn post ontving gebracht.
Reactie door invalide op 31-08-2010 19:51
Als er meerdere mensen in jou buurt klagen over de niet bezorging door TNT post sta je sterk en kun je deze incasso kosten weigeren.
Als de NS dit probleem wil voorkomen is een rekening per E mail betrouwbaarder en zelfs gratis!
Dus de oplossing is waar U nu op zit te lezen!
Reactie door diantha op 03-09-2010 15:50
Even een update,
Allereerst bedankt voor de reactie's.
Ik heb eergisteren de NS betaalt en gelijktijdig een mail gestuurd naar de klantenservice. Bedrag is niet teruggestoord maar gisteren om 16.59 kreeg ik een telefoontje van het incassoburo dat er nog € 31.?? betaald moest worden.
Tijdens dit gesprek kreeg ik te horen dat zij (het ib) de aanmaning naar een heel ander adres gestuurd hadden. Aan de andere kant van Ned. notabene.
Op haar opmerking dat wij dan verhuisd waren en dat onze adresgegevens niet doorgestuurd waren antwoordde ik; wij wonen hier al ruim 40 jaar.
Het ib gaat nu weer kontakt opnemen met de NS en ik heb om een schriftelijke reactie gevraagd, dit is mij toegezegd.
Van de NS geen reactie!.
Het bedrag was volgens mij al verwekt omdat deze mevrouw het over € 31, had, dit zouden de kosten moeten zijn van het ib.
Bij de NS hadden ze wel onze correcte adresgegevens. Snap niet hoe onze gegevens veranderd zijn.
Wacht brief van ib maar weer af.
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!