Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

incasso kosten zonder herinnering

Geplaatst door: flozo op: 13-07-2011 15:36
Goedendag 2 juni is onze autoverzekering van 15,68 afgeschreven, omdat ik dacht dat er het bedrag niet klopte heb ik het gestorneerd op 4 juli. ik dacht ik krijg hier dan wel een acceptgiro van met alle gegevens, waar ik dan op kan reageren. De acceptgiro heb ik vandaag gekregen 12 juli 2011, Maar tot mijn verbazing staan er nu incassokosten van 10 euro bij. Terwijl in de brief staat: Uit de administratie van Nedasco blijkt dat het te betalen bedrag na onze herinnering nog niet is ontvangen. De betalingstermijn is verstreken, etc. etc. Ik heb helemaal geen herinnering gekregen? mag Nedasco dan zomaar 10 euro extra aan incassokosten rekenen? ik. Wij hebben een tussenpersoon, en die zegt dat ik de 10 euro wel moet betalen. Met vriendelijke groet Jelle
Reactie door tdehond op 13-07-2011 16:00
Ik denk dat u in gebreke bent gebleven uw verzekering te melden waarom u storneerde. ( liefst schriftelijk aangetekend) Als u voorwaarden heeft gekregen van deze verzekering dan staat daar mogelijk in wat de incassoprocedure is bij achterstallige betaling. U zou bezwaar kunnen maken tegen de incassokosten omdat u de herinnering niet heeft ontvangen, maar een aangetekende brief kost meer als de incassokosten dus gaat mijn voorkeur in dit geval uit naar betaling van deze kosten.
Reactie door tino24 op 14-07-2011 23:32
u storneert zonder te bellen met tussenpersoon en/of verzekeraar? U kunt een discussie starten over de al dan niet ontvangen herinnering, maar waarom storneert u zonder te controleren of er iets niet klopt?? (ook nog na 30 dagen. de meeste verzekeraars accepteren maximaal 30 dagen achterstand, daarna wordt de autoverzekering afgemeld bij het rdw)
Reactie door websiteeigenaar op 15-07-2011 01:38
Het Bedrijf moet kosten maken omdat u fouten maakt en dan vervolgens niet de kosten willen betalen?
Reactie door nbw op 15-07-2011 02:48
Het is inmiddels tot een standaard verworden overal kosten bij op te drukken.En nee natuurlijk mag het niet maar je keuze is beperkt of maar betalen of een rechtzaak beginnen . En werkelijk iedereen doet mee aan deze gekte. Mijn plaatselijke sportvereniging en school leuken ongevraagd stoer hun inkomsten op met kosten als een betaling mislukt. Begrijp het ook wel want ze moeten ook gewoon betalen voor de diensten van banken die schaamteloos betalingsverkeer berekenen en tegelijkertijd 700.000 ton salaris betalen p/j voor Robert Geesink. Met alle respect voor deze persoon, maar ergens is het beschamend triest Er is gelukkig nog wel hoop. Betaal gewoon het verschuldigde zonder de kosten..Heb nog nooit een bedrijf/instantie/overheid meegemaakt die een deurwaarder inschakeld alsnog enkel de kostenophoping te incasseren. Want dat mag niet wettelijk.
Reactie door websiteeigenaar op 15-07-2011 18:27
NWB Je kan altijd naar een communistisch land verhuizen zoals Cuba. Of een talent ontwikkelen waarvoor je goed betaald krijgt. Zelf fouten maken maar niet willen betalen is not done.
Reactie door flozo op 16-07-2011 00:16
bedankt voor uw medeleven. Ik heb het dus wel betaald. 15 euro verzekering+ 10 euro incasso kosten Mensen op de afdeling incasso moeten tenslotten ook werk houden. Nog wel enkele vragen. Waarom moet ik actie ondernemen? De verzekering kan mij toch ook bellen om te vragen waarom ik een bedrag gestorneerd heb? Dat moet toch wel opvallen na 5 jaar trouw betalen? wel zo klantvriendelijk lijkt me. Waarom moet ik 66,66% extra betalen aan incasso kosten? Hoe komen ze op dat bedrag? Waarom krijg ik direct een aanmaning zonder eerst een herinnering gekregen te hebben? Ik vind het gewoon flauw dat ik door een foutje van mijn kant gelijk gestraft wordt om 66,66% van de maandelijkse premie extra te betalen. Met vriendelijke groet.
Reactie door nbw op 16-07-2011 02:58
Quote: websiteeigenaar schreef op vrijdag 15 jul 2011, 18:27: NWB Je kan altijd naar een communistisch land verhuizen zoals Cuba. Of een talent ontwikkelen waarvoor je goed betaald krijgt. Zelf fouten maken maar niet willen betalen is not done. einde Quote Bedankt voor je bekrompen oordeel.
Reactie door ... op 16-07-2011 07:12
€10,- is een waarschuwing voor te laat betalen en bij sluiten contract zetten vele het ook in hun voorwaarden. Als je zonder eerst te vragen geld terug boek loop je bij vele contracten tegenwoordig dit risico. Een herinnering sturen kost ook tijd en geld dus daarom die €10,- die U nu moet betalen. Dit is mede veroorzaakt door mensen die nooit een rekening betaalde maar op de herinnering wachten zodat ze vaak 1 maand later betaalde maar wel veel kosten veroorzaakten door extra administratie, druk en porto kosten. Ik geef deze firma daarom toch gelijk, betaal op tijd en vraag altijd eerst als je aan een bedrag twijfelde.
Reactie door flozo op 16-07-2011 10:04
Is me allemaal duidelijk, als ik vanuit het oogpunt van 't bedrijf bekijk moet ik ze gelijk geven. Klaar wat mij betreft ik heb er nu rust mee. Jelle

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor