groenewegen en partners gerechtsdeurwaarders
Geplaatst door: aryan01 op: 22-10-2011 12:29
Ik heb een schuld lopen bij een gerechtsdeurwaarderskantoor van circa 1000euro,omdat ik nog studeer en alleen een studiefinanciering ontvang heb ik een brief met een betalingsregeling naar de gerechtsdeurwaarder kantoor verstuurd.
Vandaag heb ik een brief ontvanden waarin staat dat mijn betlaingsregeling niet word geacepteerd en dat ik minimaal 100euro per maand moet betalen.Als reden zeggen ze dat ze maximaal 1 jaar het dosier in behandeling mogen nemen en dat ik dus binnen een jaar mijn schuld moet afbetalen.Ik kan dit zeker nooit betalen omdat ik maar een loon heb van circa 270euro waarmee ik mn eten,kleding,en andere schulden afbetaal,wat kan ik in deze situatie doen??
Reactie door vladja op 22-10-2011 13:40
Waar ze dat vandaan halen (1 jaar) moet je ze maar eens vragen. Dat staat nergens in de wet. Heel simpel: als je in de schuldsanering zit, duurt dat al minimaal 3 jaar (afbetalen), of zoveel eerder als alles afbetaald is.
Schrijf terug dat je gewoon begint met de afbetaling van € XX,-- per maand en dat je eventueel over die 1-jaarstermijn graag de mening zult gaan vragen aan het KBvG, lees [url=http://www.kbvg.nl/index.php?id=134: hier...[/url: . En houdt die afbetaling strikt vol, dan kunnen ze je niets maken. Je lost immers af. Ik neem aan dat je ze al hebt laten weten wat je inkomsten en uitgaven zijn.
Maar is de brief wel op deurwaarders-briefpapier geschreven? Groenewegen en Partners heeft namelijk ook een incasso-afdeling. En die kunnen schrijven wat ze willen en dreigen met van alles en nog wat, maar hebben op zich geen enkele macht.
Wat is de hoogte van de schuld, hoe hoog zijn de incassokosten en hebben daarvan een specificatie gegeven?
Vladja
Reactie door stacey op 22-10-2011 14:35
Quote: vladja schreef op zaterdag 22 okt 2011, 13:40: Waar ze dat vandaan halen (1 jaar) moet je ze maar eens vragen. Dat staat nergens in de wet.
einde Quote
Staat ook nergens in de wet dat ze een afbetalingsregeling Moeten accepteren.....Info
Dus mi mogen ze daar gewoon eisen aan stellen zolang er van een traject schuldsanering of iets (nog) geen sprake is.
Bij bv Nuon kun je een betalingsregeling krijgen voor de eindafrekening maar enkel voor 1 jaar en niet langer...........
Dus `termijn eis` komt wellicht van de schuldeiser af ?Info
Reactie door vladja op 22-10-2011 14:45
Nee, dat staat ook niet in de wet. Maar als ze de zaak voor de rechter brengen en je komt aanzetten met een afbetalingsregeling, die je voorgesteld hebt aan de hand van je inkomen, die de deurwaarder weigert te accepteren, kan de deurwaarder bakzeil halen.
Bovendien zijn er nog de regels/richtlijnen van de KBvG, het vrij te laten bedrag. Deurwaarders hebben geen vrij spel.
Maar ik denk eerder dat hier de incassopoot actief is. En dat zijn "cowboys".
Vladja
Reactie door stacey op 22-10-2011 15:02
Quote: vladja schreef op zaterdag 22 okt 2011, 14:45: Maar ik denk eerder dat hier de incassopoot actief is. En dat zijn "cowboys".
Vladja einde Quote
Niets negatiefs kunnen vinden over dit bedrijf,
dus lijken me geen cowboys in dit geval ;-)
Maar vraagsteller heeft zelf in een brief een regeling voorgesteld, wel goed onderbouwd met gegevens en verantwoording waarop zijn `afbetaalbedrag` mogelijkheid gebaseerd is dan ?
Want als je gewoon een brief stuurt je kunt 10 euro per maand krijgen gaat dat niet lukken ........
Er is ook sprake van meer schulden blijkbaar dus lijkt me tijd voor schuld hulp als dat nog niet het geval is.
Reactie door aryan01 op 22-10-2011 19:47
Quote: stacey schreef op zaterdag 22 okt 2011, 15:02: Quote: vladja schreef op zaterdag 22 okt 2011, 14:45: Maar ik denk eerder dat hier de incassopoot actief is. En dat zijn "cowboys".
Vladja einde Quote
Niets negatiefs kunnen vinden over dit bedrijf,
dus lijken me geen cowboys in dit geval ;-)
Maar vraagsteller heeft zelf in een brief een regeling voorgesteld, wel goed onderbouwd met gegevens en verantwoording waarop zijn `afbetaalbedrag` mogelijkheid gebaseerd is dan ?
Want als je gewoon een brief stuurt je kunt 10 euro per maand krijgen gaat dat niet lukken ........
Er is ook sprake van meer schulden blijkbaar dus lijkt me tijd voor schuld hulp als dat nog niet het geval is.
einde Quote
Bedankt voor de reacties, ik heb inderdaad in mijn brief precies uitgelegd dat ik maar 270euro aan studiefinanciering ontvang en dat ik met dat geld al mijn vaste lasten moet betalen,ik heb ze voorgesteld dat ik maximaal 25euro per maand kan aflossen,ik heb ze ook mijn inkomensstrook (studiefinanciering) opgestuurd.
Ik heb inderdaad nog een andere schuld lopen maar ik heb bij hun wel een betalingsregeling kunnen treffen,en schuldhulpverlening ben ik ook langs geweest en die konden mij ook niet helpen omdat ze studiefinanciering niet als geldige inkomsten zien.
Reactie door aryan01 op 22-10-2011 19:56
Quote: vladja schreef op zaterdag 22 okt 2011, 13:40: Waar ze dat vandaan halen (1 jaar) moet je ze maar eens vragen. Dat staat nergens in de wet. Heel simpel: als je in de schuldsanering zit, duurt dat al minimaal 3 jaar (afbetalen), of zoveel eerder als alles afbetaald is.
Schrijf terug dat je gewoon begint met de afbetaling van € XX,-- per maand en dat je eventueel over die 1-jaarstermijn graag de mening zult gaan vragen aan het KBvG, lees [url=http://www.kbvg.nl/index.php?id=134: hier...[/url: . En houdt die afbetaling strikt vol, dan kunnen ze je niets maken. Je lost immers af. Ik neem aan dat je ze al hebt laten weten wat je inkomsten en uitgaven zijn.
Maar is de brief wel op deurwaarders-briefpapier geschreven? Groenewegen en Partners heeft namelijk ook een incasso-afdeling. En die kunnen schrijven wat ze willen en dreigen met van alles en nog wat, maar hebben op zich geen enkele macht.
Wat is de hoogte van de schuld, hoe hoog zijn de incassokosten en hebben daarvan een specificatie gegeven?
Vladja
einde Quote
Bedankt voor je reactie ik zal je advies zeker opvolgen.
De brief is ondertekend door Groenewegen en partners gerechtdeurwaaarders.
Schuldsanering daar heb ik geen recht op omdat studiefinanciering niet als geldige inkomsten wordt berekend(volgens schuldhulpverlening).
De Hoogte van de schuld was circa 880,
De gerechtsdeurwaarders hebben invorderings kosten van 157euro berekend + 88euro voor de kosten van de exploot. Dus totaal ben ik nu 1.123,31 verschuldigd.
Hierbij de letterlijke tekst van de brief:
Naar aanleiding van het dooru gedane betalingsregelning ad 25euro per maand,berichten wij u als volgt. Daar wij het dossier maximaal 1jaar in behandeling mogen hebben dient u minimaal 102,00euro per maand te voldoen vanaf november 2011.
Hoogachtend, groenewegen en partners gerechtsdeurwaarders.
Reactie door vladja op 22-10-2011 20:34
Die € 157,-- moet € 150,-- zijn volgens de richtlijn Voorwerk II, die de kantonrechters aanhouden, maar daar kan wat rente bij gekomen zijn.
Maar wat heb je dan nog meer ontvangen, behalve een brief? Uitbrengen van een exploot? Heb je een dagvaarding ontvangen? Of alleen brieven? Als het een dagvaarding was, wat stond daar dan in (de kop regels behalve: In naam der Koningin)?
Vladja
Reactie door groenewegenenp op 24-10-2011 17:20
Geachte Aryan01,
we hebben je klacht gelezen en willen daar graag inhoudelijk op reageren. Maar dan zal je je aan ons bekend moeten maken. Wil je een email sturen aan klachten@groenewegen.com dan zullen we daar zo snel mogelijk op reageren.
Overigens willen we Vladja vragen niet te makkelijk met adviezen te strooien, want naar onze mening ontbreekt hem of haar de deskundigheid om in dit geval een goed advies te geven. Het zal wellicht goed bedoeld zijn, maar dat in de wet zou staan dat iedere regeling maar geaccepteerd moet worden is volstrekte flauwekul.
Met een vriendelijke groet,
Groenewegen en Partners
Reactie door vladja op 24-10-2011 18:15
Quote: groenewegenenp schreef op maandag 24 okt 2011, 17:20: Geachte Aryan01,
we hebben je klacht gelezen en willen daar graag inhoudelijk op reageren. Maar dan zal je je aan ons bekend moeten maken. Wil je een email sturen aan klachten@groenewegen.com dan zullen we daar zo snel mogelijk op reageren.
Overigens willen we Vladja vragen niet te makkelijk met adviezen te strooien, want naar onze mening ontbreekt hem of haar de deskundigheid om in dit geval een goed advies te geven. Het zal wellicht goed bedoeld zijn, maar dat in de wet zou staan dat iedere regeling maar geaccepteerd moet worden is volstrekte flauwekul.
Met een vriendelijke groet,
Groenewegen en Partnerseinde Quote
Ja, maar als er niet meer te halen valt, dan gaat zelfs de keizer te voet. En dan zal je met minder genoegen moeten nemen, ook al staat je dat niet aan, omdat dat te lang duurt en teveel administratiekosten voor je mee brengt.
Zo simpel is dat.
Vladja'
Reactie door jolijn nr.2 op 24-10-2011 18:43
Quote: vladja schreef op maandag 24 okt 2011, 18:15:
Ja, maar als er niet meer te halen valt, dan gaat zelfs de keizer te voet. En dan zal je met minder genoegen moeten nemen, ook al staat je dat niet aan, omdat dat te lang duurt en teveel administratiekosten voor je mee brengt.
Zo simpel is dat.
Vladja'
einde Quote Het ligt echt wel wat ingewikkelder. Iemand die een schuld heeft, bepaalt niet hoeveel en binnen welke termijn er afgelost wordt. Ook al is er weinig te halen. Daar hoeft een eiser geen genoegen me te nemen. En die kan dan (via een deurwaarder) kiezen voor andere mogelijkheden (dagvaarding - rechtzaak) om aan z'n geld te komen.
Reactie door jolijn nr.2 op 24-10-2011 18:45
En de rechter kan de volledige kosten van de hele procedure voor rekening van de 'schuldenaar' laten komen.
Reactie door vladja op 24-10-2011 21:36
Quote: jolijn nr.2 schreef op maandag 24 okt 2011, 18:45: En de rechter kan de volledige kosten van de hele procedure voor rekening van de 'schuldenaar' laten komen. einde Quote
Als je de schuld schriftelijk erkent, heeft de deurwaarder geen enkele reden om naar de rechter te stappen om de schuld bevestigd te krijgen. Het enige dat hij daarmee wint, is dat hij beslag kan leggen bij schuldenaar.
En als je dan ondertussen elke maand zonder verzuim aan het betalen bent, dan neemt de deurwaarder (of liever zijn opdrachtgever op zijn advies) een risico, dat de kosten van de rechtszaak niet (geheel) toegerekend worden aan de schuldenaar door de rechter.
Als de schuldenaar kan aantonen niet meer dan het lage bedrag te kunnen aflossen en dat ook aangetoond heeft aan de deurwaarder, dan kan de rechter de rechtszaak als "onredelijk bezwarend" beoordelen. Mag je raden wie de rechtszaak gaat betalen.. .
Vladja
Reactie door jolijn nr.2 op 24-10-2011 21:43
TS weet niet of de eiser een risico wil nemen.
Blind varen op het advies dat als hij een betalingsregeling voorstelt 'ze' hem niks kunnen maken, lijkt mij niet verstandig.
Reactie door fransxl63 op 25-10-2011 16:27
Het is heel makkelijk, gewoon een advokaat aan de hand nemen,
ook krijg je kwijtscheldingsregeling zodat je niet hoeft te betalen.
ik heb dit zelf ook mee gemaakt met mijn scheiding, ik betaalde nul,nul euro.
Dus zoek een advokaat waar je niets hoeft te belalen.
Ik wel dat er bij jou een in de buurt woond.
Even zoeken naar de juiste persoon.
suc6
Reactie door aryan01 op 25-10-2011 18:16
Quote: fransxl63 schreef op dinsdag 25 okt 2011, 16:27: Het is heel makkelijk, gewoon een advokaat aan de hand nemen,
ook krijg je kwijtscheldingsregeling zodat je niet hoeft te betalen.
ik heb dit zelf ook mee gemaakt met mijn scheiding, ik betaalde nul,nul euro.
Dus zoek een advokaat waar je niets hoeft te belalen.
Ik wel dat er bij jou een in de buurt woond.
Even zoeken naar de juiste persoon.
suc6
einde Quote
Ik ben al langs de gemeente/schuldhulpverlening/ geweest en recht op schuldsanering heb ik niet.
Ik heb gisteren nogmaals een brief met mijn argumenten naar groenewegen en partners opgestuurd. Zodra ik een reactie van hun heb gekregen dan laat ik het u allen weten.
Reactie door gijs op 26-10-2011 04:22
Ik zou bij DUO-IB Groep kijken of je een lening kunt afsluiten om de schulden die je hebt ineens af te betalen.
Bij DUO heb je een hele lage rente die je na je studie kunt aflossen.
Los dan wel de lening al gewoon af met die max 25 euro per maand om je schuld steeds lager te maken en niet nog meer schulden maken!
Reactie door yarends op 25-09-2012 19:22
Quote: groenewegenenp schreef op maandag 24 okt 2011, 17:20: Geachte Aryan01,
we hebben je klacht gelezen en willen daar graag inhoudelijk op reageren. Maar dan zal je je aan ons bekend moeten maken. Wil je een email sturen aan klachten@groenewegen.com dan zullen we daar zo snel mogelijk op reageren.
Overigens willen we Vladja vragen niet te makkelijk met adviezen te strooien, want naar onze mening ontbreekt hem of haar de deskundigheid om in dit geval een goed advies te geven. Het zal wellicht goed bedoeld zijn, maar dat in de wet zou staan dat iedere regeling maar geaccepteerd moet worden is volstrekte flauwekul.
Met een vriendelijke groet,
Groenewegen en Partnerseinde Quote
Neemt u alle klachten serieus? Ik heb regelmatig klachten over uw bedrijf maar woord nooit in behandeling genomen.
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!