Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

ELECTRABEL - COGAS - drama - klacht

Geplaatst door: goswin72 op: 28-07-2009 20:44
Overstappen gaat niet altijd eenvoudig... eigenlijk heb ik dit nu 2x gedaan en beide keren ging het niet echt van een 'leien dakje'.Eigenlijk ben ik altijd klant bij Essent geweest, tot 23 juli 2004. Energiemarkt was op dat moment in beweging en ik stapte over naar COGAS. Dit gebeurde voor zowel Electriciteit alsook voor Gas. Per slot van rekening maakte Ilse DeLange hier zo leuk reclame voor Dit leek goed te gaan totdat er eind 2005 een behoorlijke afrekening kwam voor mijn elektriciteitsverbruik. Na lang zoeken bleek dat er een foutje in hun administratie was geslopen waardoor ik een jaar lang geen voorschot voor elektriciteit had betaald (tja, dat had ik zelf natuurlijk ook moeten zien, maarja, zo erg let ik eigenlijk niet op dit soort dingen). De afrekening heb ik netjes betaald en ik bleef klant bij COGAS.COGAS is sinds een tijdje overgenomen door ELECTRABEL. Wat een bedroevend slecht bedrijf zeg! Qua communicatie is het echt huilen met de pet op... E-mail wordt NIET of pas na een dikke week BEANTWOORD. Ook als je belt en er moet worden teruggebeld, verwacht dan niet dat dit gebeurd. Dat schijnt heel normaal te zijn bij dit bedrijf.Maar laat ik niet op de zaken vooruit lopen.ELECTRABEL dus... in 2008 wilde ik al bij dit bedrijf weg, maar dat lukte niet omdat ik niet alert genoeg was mbt de einddatum van mijn contract... Nu krijg ik op 27 juni 2009 een brief van ELECTRABEL, gedateerd 22 juni 2009 (!!). In deze brief staat dat op 23 juli 2009 mijn huidig abonnement afloopt en deze overeenkomst met inachtneming van een opzegtermijn van 30 dagen (en kijk nu nog eens na de datums zoals ik ze hier type!!) kan opzeggen. Ik had dus voor 23 juni moeten reageren en dat wordt toch lastig als je de brief pas op de 27ste krijgt.Vorig jaar was dit dus precies hetzelfde... Gewoon antigedateerde brieven versturen!!! En als je hier over belt zegt zo'n medewerker gewoon: O, ik zie het al: U bent klant bij COGAS geweest. Anyway, na veel e-mailen, bellen, wachten, wachten, en meer bellen / e-mailen. Krijg ik op 21 juli het bericht dat ik vrij ben om over te stappen...Máár, dit zou te makkelijk zijn nietwaar?? Bij het overstappen zie ik twee verschillende contract-datums staan.Quote "Uw overeenkomst voor gas loopt af op 23 juli 2009 en uw overeenkomst voor elektriciteit op 3 februari 2010. De nieuwe leverancier dient zich voor gas voor 30 juli bij ons te melden zodat de overstap plaats kan vinden."Nu komt het stoom pas echt uit mijn oren! Ik heb weer gemaild, gewacht, weer geen antwoord gekregen en toen weer gebeld, ik zou teruggebeld worden, helaas... ook NIET TERUGGEBELD. In een laatste verzoek heb ik vandaag ELECTRABEL wéér zelf gebeld en aangezien ze hun eigen administratieve puinhoop niet toe willen geven, ben ik genoodzaakt om 50€ kosten te betalen om mijn datums weer gelijk te trekken om zodoende een combicontract af te kunnen sluiten bij een nieuwe leverancier!
Nu blijkt trouwens ook nog dat de nieuwe einddatum, zoals vermeld in de brieven, nog steeds niet is doorgegeven aan de netwerkbeheerder / landelijke database. Daarom kan ik tot op heden nog steeds niet overstappen.... en na 30 juli zit ik wéér een jaar aan ELECTRABEL vast.
STAP NIET OVER NAAR ELECTRABEL is mijn advies dus.....- www.jouwelectrabel.nl - www.electrabel.nl - Dit lucht in ieder geval op en ik hoop van ganser harte dat ik tenminste enkele mensen hiermee overtuig wat een drama sommige bedrijven zijn. m.vr.gr.Goswin

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor