Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Drie keer is scheepsrecht en een pluim voor Sabre NL in A'Dam

Geplaatst door: wimkoornneef op: 17-01-2010 14:36
Als kerstkado heb ik een Cresta weerstation gekocht bij de Kijkshop in Hellevoetsluis. Na enkele uren acclimatisering bleek echter dat de luchtvochtigheid meter van het basisstation een absurd lage waarde aangaf. Na telefonisch overleg met het Kijkshop filiaal kon het weerstation worden omgeruild. Bij inname van het onnauwkeurige weerstation bleek dat het apparaat binnen 1 week tijd 10 euro voordeliger was geworden, de Kijkshop gunde mij het voordeel en ik kreeg een nieuw weerstation en 10 euro toe. Het tweede weerstation bleek echter exact dezelfde fout met het basisstation te hebben, omdat omruilen bij de Kijkshop zeer waarschijnlijk niet zou helpen heb per email contact gezocht met Cresta importeur Sabre NL in Amsterdam. Normaliter worden alle service en garantie gevallen via de winkel verricht maar omdat ik ver van de Kijkshop vandaan woon wilde Sabre NL voor mij een uitzondering maken en mocht ik het weerstation rechtstreeks naar hen toesturen. Na een week kreeg ik het gerepareerde weerstation terug, helaas bleek er weer een grote afwijking in de luchtvochtigheid meter van het basisstation te zitten, dit keer gaf het apparaat een veel te hoge waarde aan. Na dit per email gemeld te hebben ontving ik, zonder verder kontakt te hebben gehad met Sabre NL, de volgende dag een nieuw basisstation met daarbij een excuus brief en een retourenvelop voor de defecte meter. In de brief stond vermeld dat de nieuwe meter voor verzending uitgebreid is getest en in orde bevonden is. En inderdaad, het nieuwe basistation werkt prima en is behoorlijk nauwkeurig. Daarom "Drie keer is scheepsrecht" en een pluim voor Sabre NL in Amsterdam.
Reactie door gratisrijden op 17-01-2010 15:06
Da's dan netjes geregeld. We lezen veel te veel negatieve berichten over bedrijven, omdat mensen veel eerder geneigd zijn om negatieve ervaringen te platsen, dan positieve. Daarbij komt ook nog het probleem dat men bij positieve berichten geneigd is te denken dat iemand van het bedrijf zelf, reclame zit te maken. Het aantal positieve ervaringen is wellicht vele malen groter dan netatieve, ondanks het feit dat negatieve berichten overwegen.
Reactie door valerius op 17-01-2010 15:17
Dus er zijn dus ook nog nette bedrijven is gelukkig geen uitzondering maar wel prettig als je zoveel leest over bedrijven die niet zo zijn. Groet Valerius

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor