Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Door Vodafone bestolen, wat nu?

Geplaatst door: mbuter op: 05-11-2010 11:07
Ik heb per 1 oktober 2010 mijn contract bij vodafone beëindigd. Het betrof het vodafone ´Scherp Sim only´ contract waarmee ik 250 min. en 75 sms´jes per maand kon gebruiken tegen €8,95, voor zover ik het me kan herinneren heb ik het begin 2008 getekend. Nu kwam ik er een paar dagen geleden achter dat ze me op 02 november nog €38,08 van mijn rekening hebben geincasseerd. Ik heb mijn bank daarom aangegeven dit terug te storten. Toen ben ik eens verder in de geschiedenis van mijn rekening gaan graven en kwam erachter dat ze over de laatste 15 maanden (verder terug kan ik via internetbankieren niet meer controleren) €335,05 hebben geincasseerd waar ze 15x€8,95=€134,25 hadden mogen incasseren. Dat is dus een verschil van €200,80! Aangezien ik het contract minstens 12 maanden langer heb gehad zal het totaal teveel betaalde bedrag vermoedelijk tegen de €400 euro liggen. Nu ben ik helemaal geen groot gebruiker van gsm´s en geloof ik helemaal niet dat ik de limiet meer dan één of twee keer overschreden kan hebben. Gezien het contract al beëindigd is kan ik echter niet meer bij mijn persoonlijke gegevens op de Vodafone website. Ik moet ook toegeven dat ik deze nooit gebruikt heb, ik ging er vanuit dat ze gewoon automatisch het juiste bedrag zouden afschrijven. Ik had geen idee dat ik hier met georganiseerde misdaad te maken had en ben er dus pas na het beëindigen van het contract achter gekomen dat ik bestolen ben. Wat kan ik nu het beste doen om alsnog mijn geld terug te krijgen? Al het teveel geïncasseerde geld terugeisen via de bank (dit kan in ieder geval nog voor betalingen van de laatste 56 weken)? Kan ik vodafone eisen het bedrag dat ik precies uit kan rekenen (en dus niet het eerste jaar, de gegevens kan ik waarschijnlijk niet meer achterhalen) terug te betalen tenzij ze kunnen bewijzen dat ze er recht op hebben?
Reactie door read op 05-11-2010 11:45
mbuter Het probleem is, dat je bij geen enkel bedrijf in dit graailand er ervan uit kunt gaan, dat zij wel het goede bedrag zullen innen. Advies: altijd de automatische afschrijvingen goed nakijken!!! Pedro.
Reactie door fieb op 06-11-2010 23:28
Controleer uw facturen of neem contact op met de vodafone klantenservice. Het lijkt erop dat er activiteiten zijn die buiten uw bundel vallen. Dit hoeft niet altijd te zijn dat u veel belt. Als u bijvoorbeeld smsdiensten heeft ingeschakeld betaald u al 2,50 per ontvangen sms.(wekelijks worden er min 2 verstuurd) Ook zijn er zaken als buitenland bellen of internet zonder een data bundel die de rekeningen fors kunnen laten stijgen mijn advies check de facturen en kijk waarom ze zo hoog zijn. ps . door bedragen te storneren lost u geen problemen op, sterker nog er ontstaan weer nieuwe betalingsproblemen.
Reactie door gamemuis op 07-11-2010 10:20
Kan het niet zo zijn dat u abonnement alleen het eerste jaar 8.95 was en dat u daarna de 'normale' prijs bent gaan betalen? Ik heb bv. een 2 jarig scherp abonnement van 10.45 per maand. Laat ik hem na 2 jaar stilzwijgend verlengen dan zal ik ongeveer het dubbele gaan betalen.
Reactie door mbuter op 07-11-2010 10:49
@fieb: bedankt voor het advies, ik heb een mail gestuurd met de vraag of ze me mijn rekeningsgegevens op kunnen sturen. @gamemuis: ik heb dit ook overwogen, maar de bedragen zijn hier te willekeurig voor. Twee keer de laatste 15 maanden hebben ze €8,95 van mijn rekening gehaald (de laatste keer nog in maart dit jaar), de andere bedragen waren vaak aanzienlijk hoger, €19,88, €27,19 en €82,90 bijvoorbeeld.
Reactie door fieb op 07-11-2010 13:49
Mailen helpt niet , je wordt waarschijnlijk doorverwezen naar de klantenservice. Je kunt rekeningen nakijken op myvodafone. Daar kun je al je rekeningen inzien. Mocht je geen account hebben dan kun jij je aanmelden via de website https://my.vodafone.nl/My_Vodafone of je kunt natuurlijk altijd bellen
Reactie door lapto op 07-11-2010 20:52
vroeger was er nog wel eens een web-care die zich inzette voor de klant. Blijkbaar is deze service ook niet meer bij dit bedrijf actief helaas. Greetings Lapto

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor