Oproep,
Er is bij de vereniging een klacht bekend dat de Goudse verzekering een tijdig ingestuurde opzegging brief van een schade verzekering niet honoreert daar de Goudse zich op het standpunt stelt dat zij de opzeggingsbrief niet heeft ontvangen. De Goudse maant de (ex) verzekeringsnemer nu aan met een premie heffing.
De opzeggingsbrief is niet aangetekend verzonden. De verzekeringnemer kan bewijzen dat de opzeggingsbrief voor vervaldatum is gecreëerd door middel van de bestandeigenschappen waarin de niet wijzigbare creatie datum en wijzigingsdatum in worden opgeslagen. Het is daardoor aannemelijk dat de verkeringnemer de opzeggingbrief op de post heeft gedaan. Immers indien de verzekeringnemer de brief niet had gepost zou hij/zij zich als een dief van eigen portemonnee gedragen door de schadeverzekering netjes na verval datum over te sluiten naar een andere schade verzekering.
Echter de Goudse verzekeringen stelt "niet ontvangen" en dus is het gerechtvaardigd om verzekeringnemers zoals u en ik uit te gaan melken ook al komt er na een klachten procedure bovenwater dat er weldegelijk een tijdige opzegging is verstuurd maar deze klaarblijkelijk niet door TNT post is bezorgd en of is zoekgeraakt bij de postkamer van de Goudse verzekering. De Goudse Verzekering wentelt zich in dit geval onder de graai cultuur van banken en verzekeraars die kost wat kost verzekeringsnemers willen uitmelken.
Helaas heeft de Goudse verzekering uit het oog verloren dat de consument bepaald wie bestaansrecht heeft.
Deze opstelling van de Goudse is zeer klant onvriendelijk en getuigt niet van enige coulance. Ze wentelen het voorval af op de consument, had hij het maar per aangetekende brief moeten opsturen, dan had hij/zij bewijs van tijdige opzegging. Zo ga je mijn inziens niet met klanten om.
Mijn inziens zou het de Goudse verzekeringen niet misstaan als er in dit soort gevallen enige coulance betracht zou worden. Immers de klant beweert stellig tijdig een opzegging opgestuurd te hebben en kan dit aannemelijk maken. Dat de brief ontvangen is bij de Goudse en zoekgeraakt behoort weldegelijk tot de mogelijkheden of dat de brief zoek geraakt is bij TNT post behoort ook tot de mogelijkheden.
ik ben dus zeer benieuwd of er nog meer (ex) klanten zijn van de Goudse verzekering die tegen dit soort praktijken zijn aangelopen.
Zij kunne zich melden bij de vereniging Payback.
Zoals het nu naar uitziet dient men goed te overwegen of je met de Goudse verzekering in zee wilt gaan. Klantonvriendelijkheid en wurg klantbinding hebben zij klaarblijkelijk hoog in het vaandel staan.
Met vriendelijke groet, Pieter Hezemans Vereniging Payback