Abonnementengegoochel bij KPN
Geplaatst door: glauwers op: 23-11-2009 23:06
Jarenlang tevreden geweest over KPN Mobiel abonnement: onbeperkt beltegoed en gesprekken in buitenland zitten in de bundel.
KPN gunt haar klanten dit niet langer en schreef een brief waarin aangekondigd werd dat, zonder tegenbericht van de klant, abonnement naar Flexibel omgezet zou worden.
Natuurlijk vanwege vakantie en zakenreizen niet gezien. Zie onverwacht grote rekening en neem contact op. OK, ze zetten mijn abonnement weer terug (ondanks dat ik te laat was). Vertel dat ik net een nieuwe telefoon besteld had (+ bijbehorend abonnement). Geen probleem: kwestie van telefoon niet accepteren. Zou tevoren gebeld worden voor afspraak, dus geen probleem.
Telefoon wordt vervolgens, zonder afspraak, als pakketpost geleverd waar mijn vrouw (en niet ik) voor teken.
Zie vervolgens dat KPN niet de volledige periode hersteld, maar slechts vanaf het moment van melding. Bovendien is mijn beltegoed van 114 euro verdwenen.
KPN maar weer gebeld... Hele verhaal uitgelegd... De 'ik-heb-een-cursus- gehad-hoe-om-te-gaan-met-boze-klanten'-medewerker verteld me vervolgens doodleuk dat het allemaal mijn eigen schuld is. Natuurlijk had KPN bij het omzetten van Mobiel 25 naar Flexibel niet mijn beltegoed kunnen afnemen (doen ze na een tijdje toch wel!), maar van Flexibel terug naar Mobiel 25 dat was vanzelfsprekend een andere zaak. Ik moest blij zijn dat KPN zo welwillend was geweest om mijn abonnement terug te zetten naar Mobiel 25.
Nu vraag ik je, als dit geen schoolvoorbeeld is van graaicultuur, dan weet ik het niet meer.
1) KPN had in de eerste plaats geen brief moeten sturen waarbij, als de klant niet reageert, maar klakkeloos wordt aangenomen dat deze het eens is met de omzetting naar een andere abonnementsvorm. Kan dit zo maar?
2) Correctie van de abonnementsvorm kan maar op 1 manier juist gedaan worden en dat is met terugwerkende kracht tot aan het moment waarop KPN ongevraagd de abonnementsvorm heeft veranderd, compleet met verrekening van de opgebouwde beltegoeden. En dus niet een tijd een totaal andere, ongunstige abonnementsvorm.
3) Je steelt gewoon niet van je klanten.
Met de klantenservice van KPN kom ik geen spat verder. Er zit nu niets anders op dan:
a) mijn abonnementsperiode voor mijn mobiele telefoon maar bij ze uit te zingen (gelukkig wel met een Mobiel 25 abonnement) om daarna snel een andere provider te kiezen (waarschijnlijk prepaid aangezien ze vrijwel allemaal geen fatsoenlijk abonnement meer te bieden hebben).
b) KPN voor haar gedrag te 'belonen' door zo spoedig mogelijk mijn vaste telefoonverbinding en internet via ADSL weg te halen en bij een andere provider (lees kabelaar) een totaalpakket aan te schaffen.
c) familie, vrienden, bekenden en collega's en iedereen die het maar horen wil te informeren over de schandalige opstelling van KPN.
Het is inmiddels al weer een aantal dagen geleden dat ik de KPN medewerker gesproken heb, maar ik kan me er nog steeds kwaad over maken dat ze niets, maar dan ook niets op hebben met bestaande klanten.
Reactie door valerius op 23-11-2009 23:19
Ja de KPN verwacht ook nog dat u blij bent omdat zij het ook zijn maar het kost u geld en de KPN kan dus weer meer winst maken want daar gaat het bij elk bedrijf om, ze hebben nooit genoeg elk jaar moet de winst omhoog alleen maat om dus voor de grote heren een vette bonus te vangen.
Met groet Valerius
Reactie door read op 24-11-2009 16:26
Dag glauwers,
Je schrijft: Met de klantenservice van KPN kom ik geen spat verder. Er zit nu niets anders op dan:
a) mijn abonnementsperiode voor mijn mobiele telefoon maar bij ze uit te zingen (gelukkig wel met een Mobiel 25 abonnement) om daarna snel een andere provider te kiezen (waarschijnlijk prepaid aangezien ze vrijwel allemaal geen fatsoenlijk abonnement meer te bieden hebben).
b) KPN voor haar gedrag te 'belonen' door zo spoedig mogelijk mijn vaste telefoonverbinding en internet via ADSL weg te halen en bij een andere provider (lees kabelaar) een totaalpakket aan te schaffen.
c) familie, vrienden, bekenden en collega's en iedereen die het maar horen wil te informeren over de schandalige opstelling van KPN.
Commentaar: laten we hopen dat je niet van de wal in de sloot terecht komt. Het is namelijk zo, dat alle providers tot op het bot klantonvriendelijk zijn en de klant bij voorkeur financieel uitkleden.
Pedro.
Reactie door glauwers op 24-11-2009 17:22
Beste Pedro,
Commentaar: laten we hopen dat je niet van de wal in de sloot terecht komt. Het is namelijk zo, dat alle providers tot op het bot klantonvriendelijk zijn en de klant bij voorkeur financieel uitkleden.
Ik ben me daar maar al te zeer van bewust. Als ik het van een afstand bekijk (en dat geldt voor heel veel 'takken van sport') dan lijkt het wel alsof bedrijven alleen maar geinteresseerd zijn om steeds 'nieuwe' klanten binnen te halen met aantrekkelijke aanbiedingen. Daarna ben je bedankt en behoor je als het ware tot het meubilair: niemand kan het wat schelen wat er met je gebeurd. Hiermee moedigen ze alleen maar aan dat klanten steeds na afloop van contractperiodes naar andere aanbieders vertrekken. Wat dan weer een stortvloed van andere aanbiedingen tot gevolg heeft, etc. Een vicieuze cirkel dus...
Afijn, jarenlang heb ik me hier verre van gehouden. Ik was tevreden met de geboden service. Nu ik als klant niet meer serieus genomen wordt en gewoon bestolen wordt is de maat vol. De enige juiste 'beloning' die ik KPN kan geven is de stekker uit onze relatie trekken.
Reactie door nezerith op 21-12-2009 15:54
KPN / HI / Telfort... allemaal hetzelfde.. en allemaal zie ik ze verschijnen bij de klachten.
Je zou toch denken dat ze dan wat wel-willender tegenover klanten staan die al jaren bij hun zitten, of in mijn geval bij nieuwe klanten die onvoldoende informatie ontvangen hebben..
Het is echt een Als-ze-het-niet-zien-zeggen-wij-ook-niks cultuur daaro.. En als ze dan aangesproken worden proberen ze er ook deels onderuit te komen...
Tis jammer dat T-mobile (ondanks hun reclame over super dekking) geen dekking bij mij heeft, door verkeerde signaal frequenties en dat dit in afzienbare tijd niet veranderd... anders zat ik daar nog steeds. Nooit problemen gehad met rekeningen, klantenservice of halve afspraken.
Reactie door dyan07 op 01-02-2010 09:30
Goedemorgen,
Ook ik heb sinds oktober heel veel problemen met KPN. Mijn Flexibel-abonnement dat ik bewust heb gekozen ivm wisselend belgedrag blijkt ineens niet meer aan te passen via de KPN-site. Als je 1200 belt moet je 5 dagen wachten tot het is aangepast. Ondanks meerdere verzoeken telefonisch als via mail komt KPN afspraken niet na . Ik blijf (nog wel) bezig maar het lijkt wel een kwest van "wie heeft langste adem"!!!!!! Waardeloze service; ook ik wil overstappen naar andere provider met abonnement. WIE IS TEVREDEN MIJN ZIJN PROVIDER EN HEEFT TIPS?
Vr groet
Dyan
Reactie door tdehond op 01-02-2010 10:26
U zou e.e.a kunnen verwerken in een officieel bezwaar tegen deze gang van zaken waarbij u het bedrag wat u ontfutseld is terug eist.
ad 1. Negatieve optie. Dat verdient niet de schoonheids prijs, maar daar heeft de heer Klink ook gebruik van gemaakt om medische gegevens uit te laten wisselen door zorgverleners.
ad 2 correctie was nodig als gevolg van Negatieve optie. Het is m.i. dan niet terecht dat u alsnog bestolen wordt bij de 2de omzetting
ad 3 gij zult niet stelen .... ach dat lijkt niet het geval te zijn bij bedrijven als providers van abonnementen telefonie
ad b en c: goed plan. Ik zou het op dezelfde manier belonen!
Reactie door mevr.bloem op 22-03-2010 14:14
Ik heb zelfde ervaring: zomaar wijziging van mijn abonnement wat betreft vaste telefonie in januari 2010. Na gebel en gemail van mijn kant hebben ze het teruggedraaid, kreeg nog een bos bloemen als excuus en nu in maart blijkt op mijn rekening dat ze het toch gewijzigd hebben. Ik heb weer gebeld en gemaild en wacht nu af. Een nieuwe rekening sturen doen ze niet: over 2 maanden, bij de volgende rekening zal pas blijken dat ze het teruggedraaid hebben zeggen ze. De truc die ze doen is: ze wijzigen je abonnement, zodat je een jaar lang aan ze vast zit. Ze doen het met en zogenaamde aanbieding, maar de aanbieding is tot 1 januari 2011. daarna ben je veel duurder uit en kun je nog niet opzeggen, want je zit een jaar aan ze vast. Als je dan je oude abonnementsvorm volgend jaar weer terug wilt, zit je weer een jaar aan ze vast. Het is pure oplichterij. Ik ben ontzettend geschokt, ik ben al 35 jaar "bij de KPN" en ik voel me gedwongen om deze club volgend jaar te verlaten, want ze lichten vaste, trouwe klanten op en ik vertrouw ze niet meer. Ik vind het gewoon heel erg. Zomaar je abonnement wijzigen. En toen ik in januari de brief kreeg heb ik direct zowel gemaild al gebeld.
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!