Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

ABNAMRO doof voor het belang van de burger

Geplaatst door: hajete op: 20-02-2015 22:38
In Neede in de Gelderse Achterhoek is de ING-geldautomaat weggehaald. Die van ABNAMRO is er nog maar deze bank weigert categorisch een transactiebon (een bewijs van de opname) te verstrekken. Deze fout is telkens gemeld echter geen verbetering. Het functioneren van het ABNAMRO Klachtenmanagement is daarmee dus ook klachtwaardig. Na vele gesprekken is op 27-01-2015 de schriftelijke bevestiging, geantedateerd 22-12-2014, ontvangen, 5 (vijf) weken later. Een reeks van medewerkers heeft veelvuldig beterschap beloofd en de toekomstige goede werking gegarandeerd, maar dat blijkt er op neer te komen dat men ZEGT dat het is neergelegd bij de betreffende externe afdeling. ABNAMRO zegt dat de bank de bevoorrading van geldautomaten heeft afgestaan aan Winkom-Nixdorf. Goedkoper maar kennelijk ten koste van de kwaliteit, de reputatie en betrouwbaarheid van de bank. Ook op 20/2 geen verbetering. De winst van de ABNAMRO verdubbelt maar de dienstverlening aan de redders van de bank, de Nederlanders, wordt afgebouwd. Allemaal voor de beursgang? Een geldautomaat is van groot belang voor de bewoners van kleine plaatsen en dus de leefbaarheid. Niemand corrigeert deze bank. Kennelijk is kostenverlaging belangrijker dan het belang van de Nederlandse burger. En de ABNAMRO wil naar de beurs ten koste van de investering door de Nederlandse staat. De bank is toch gered omdat het een systeembank is zonder wie we niet goed verder kunnen? Staat de burger ook hier machteloos?
Reactie door diumenge op 20-02-2015 23:16
Wat een drama omdat je een bonnetje niet krijgt?
Reactie door tijger1 op 20-02-2015 23:32
Vindt uhet dan te moeilijk om te onthouden hoeveel u pint?
Reactie door carola.83 op 21-02-2015 09:10
En dit allemaal om een totaal onbelangrijk bonnetje?
Reactie door pieterwolters op 21-02-2015 10:22
ABN-AMRO wil niet naar de beurs, WIJ moeten willen dat ABN-AMRO zo snel en zo goed mogelijk naar de beurs gaat. Dan komt ons geld tenminste weer terug. Tip voor het ontbrekende bonnetje: schrijf het gewoon op, of maak foto's van de PIN automaat en de uitgifte van het geld. Ik denk dat er miljoenen mensen op de wereld graag jouw problemen zouden willen hebben.
Reactie door edrick3 op 21-02-2015 12:45
Misschien komt het webcareteam nog even langs om probleem toe te lichten. ;-) Kijk eens op facebook of twitter en zet daar dit probleem.
Reactie door hajete op 21-02-2015 15:21
N.a.v. de vragen, waarvoor dank: Het is niet voor niets dat je doorgaans correct een bewijs van de opname krijgt. Als er bovendien door een of andere storing of inbraak in de computers van de bank een veel hoger bedrag van de rekening wordt gehaald dan zou je willen dat je een bewijs hebt. Voorts hebben medewerkers van ABNAMRO verzekerd dat het niet verschaffen van een opnamebewijs niet de bedoeling is en beterschap beloofd. Beloften die niet zijn nagekomen. Ook op een andere site is de klacht gedeponeerd.
Reactie door diumenge op 21-02-2015 17:03
Quote: hajete schreef op zaterdag 21 feb 2015, 15:21: N.a.v. de vragen, waarvoor dank: Het is niet voor niets dat je doorgaans correct een bewijs van de opname krijgt. Als er bovendien door een of andere storing of inbraak in de computers van de bank een veel hoger bedrag van de rekening wordt gehaald dan zou je willen dat je een bewijs hebt. ... einde Quote Hoe vaak is dat al voorgekomen? Bij u, maar ook in het algemeen? Die klachten zijn op één hand te tellen volgens mij, maar ik zie graag het tegendeel bewezen. Anders wat extra opnemen bij de supermarkt, krijg je zeker een bonnetje.
Reactie door hajete op 21-02-2015 17:58
@dlumenge: voorkomen is beter dan genezen
Reactie door diumenge op 21-02-2015 18:20
Dus voor de onwaarschijnlijk kleine kans dat er meer wordt afgeschreven dan er is opgenomen maakt u zich enorm druk om dat ontbrekende bonnetje?
Reactie door aurora1 op 21-02-2015 18:24
Bij veel supermarkten kun je extra gled pinnen, is dat misschien een idee? Het bedrag zal dan op de kassabon vermeld staan.
Reactie door pieterwolters op 21-02-2015 20:36
Als die bonnetjes echt zo belangrijk zijn vraag ik me af waarom de meeste mensen de bonnetjes bij de geldautomaat bij mij in de straat meteen op straat flikkeren als ze het geld hebben. De zooi aan het einde van een zaterdagmiddag is onbeschrijfelijk. En tegelijkertijd zeuren over privacy, terwijl er op zo'n bonnetje toch best wel wat gevoelige informatie te vinden is.
Reactie door hajete op 22-02-2015 16:03
@pieterwolters Dat is een ander onderwerp, dus een andere vraag
Reactie door hajete op 22-02-2015 16:13
@aurora1 Dat is symptoombestrijding maar geen verbetering van de gang van zaken bij ABNAMRO. Het gaat er niet om om een bewijs van pinnen te krijgen, maar dat ABNAMRO geen bewijs verstrekt, hoewel die mogelijkheid wel gebruikelijk is en door ABN AMRO beweerd wordt dat het wel in orde zou moeten zijn. Het verkrijgen van een kassabon, gecombineerd met PIN bon, is niet vanzelfsprekend. Meestal moet je daarvoor actie ondernemen (vragen), zo niet dan is daarmee de controle op de juistheid van de bedragen op de kassabon achteraf niet meer mogelijk.Dus het aantonen van eventueel dubbel verwerkte bedragen en het niet verwerken van de juiste prijs (van het schap en/of de aanbieding) is dan niet meer mogelijk. NB Ervaring leert ook dat de prijs in "het systeem" of in de "computer" vaak niet de juiste prijs is. Echter ook dan mis
Reactie door hajete op 22-02-2015 16:21
Quote: pieterwolters schreef op zaterdag 21 feb 2015, 10:22: ABN-AMRO wil niet naar de beurs, WIJ moeten willen dat ABN-AMRO zo snel en zo goed mogelijk naar de beurs gaat. Dan komt ons geld tenminste weer terug. /quote: Op de korte termijn hebben jullie misschien gelijk al is nu nog niet duidelijk of al het overheidsgeld (ons geld) dan terugkomt. Wanneer echter een van de 4 systeembanken (ABNAMRO, ING en SNS en ook Rabo) in NL in de toekomst omvalt dan moet de overheid, dus wij de burgers, (weer) bijspringen? Voor mij liever een lange termijn- dan een korte termijn-oplossing
Reactie door diumenge op 22-02-2015 16:45
@hajete, dat geld komt dubbel en dwars terug. Dat bijspringen door "ons burgers" heeft ons geen windeieren opgeleverd.
Reactie door abnamro op 23-02-2015 15:20
Beste hajete, Bedankt voor uw bericht over onze geldautomaat op de Oudestraat in Neede en het behandelen van uw klacht. Uw bericht heb ik ook gezien op het forum van klachtenkompas.nl Daar heb ik inmiddels ook op uw klacht gereageerd. Ik vind het natuurlijk jammer dat u niet te spreken bent over de kwaliteit en snelheid van onze dienstverlening. U heeft de moeite genomen om het probleem te melden, terwijl u opnieuw geen bon van uw pintransactie heeft gekregen. Voor u heb ik opnieuw melding gemaakt. Er wordt vandaag of uiterlijk morgen opnieuw een monteur naar deze geldautomaat gestuurd, om het probleem met de bon te verhelpen. Ik kan me voorstellen dat u mogelijk twijfelt of hiermee het probleem nu echt wordt opgelost. Daarom wil ik hierover ook telefonisch contact met u opnemen. Als u dit wilt, kunt u uw telefoonnummer mailen naar webcare@nl.abnamro.com Ik hoor dan ook graag wanneer u het beste bereikbaar bent. Ik bespreek dan ook graag met u de behandeling van uw klacht door de afdeling Klachtenmanagement. Met vriendelijke groet, ABN AMRO Webcare Mw. E. Van der Molen
Reactie door hajete op 26-02-2015 20:47
De caretaker van ABN AMRO zei op 23-02-2015 "Er wordt vandaag of uiterlijk morgen opnieuw een monteur naar deze geldautomaat gestuurd, om het probleem met de bon te verhelpen. Ik kan me voorstellen dat u mogelijk twijfelt of hiermee het probleem nu echt wordt opgelost." Fijn dat de bank zo realistisch is om in te calculeren dat het haar niet zal lukken en dus al vooruit loopt op mijn twijfel. Vanavond 26-02-2015 bleek dat ABNAMRO (volgens eigenzeggen) al 3 maanden lang (sinds vorig jaar) bezig zou zijn om een papiertje uit deze geldautomaat te laten rollen, maar dat Zalm en zijn mensen dat wel beloven maar dat ze dat niet lukt. Als dat al te moeilijk is. Hebben we als Nederlanders te veel vertrouwen in deze bank? Wordt deze vis (te) duur betaald?
Reactie door tijger1 op 26-02-2015 20:52
Zoek een andere pinautomaat. Probleem opgelost.
Reactie door hajete op 26-02-2015 21:30
Quote: tijger1 schreef op donderdag 26 feb 2015, 20:52: Zoek een andere pinautomaat. Probleem opgelost.einde Quote Dan blijf je zoeken. Het is de enige in het centrum van deze "wereldstad".
Reactie door diumenge op 26-02-2015 23:32
Dan maar verhuizen...

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor