BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Wat is er te doen tegen misleidende reclame-uitingen?

Bijdrage door gebruiker
25-01-2014
18 reacties
Hoe zit het met het kunnen aanpakken van misleidende reclame-uitingen in winkels? Bij mijn Jumbo hangt een groot bord met "vierde in de rij, boodschappen gratis". Echter, hoe lang de rij voor de klant ook is, Jumbo redt zich hier altijd uit. Vandaag maakte ik voor de tweede keer in een week mee dat er zes klanten in elke rij voor een kassa stonden. Toen ik de medewerker van de winkel daarop wees, meldde hij dat alle kassa's al open waren. Daarop maakte ik hem erop attent dat er nog meerdere kassa's gesloten waren. Hij kon nog net stamelend uitbrengen dat die andere kassa's "allemaal defect" waren. Alsof een filiaalhouder niet ingrijpt als meerdere van zijn kassa's defect zouden zijn. Het was duidelijk dat er gewoon te weinig personeel in de winkel was voor een zaterdagmiddag. Het is overduidelijk dat de vierde in de rij regel van Jumbo misleidend is. Maar waar kan men tegenover een dergelijke misleiding van de klant een klacht indienen?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.