Voor mijn verjaardag heb ik een cadeaupas van de Gamma gekregen met 20 euro tegoed erop. Ik heb toen een artikel gekocht bij de Gamma Roermond ter waarde van 72,89 euro, dus 52,89 euro contant betaald en 20 euro met de cadeaupas. Ik heb dat artikel terug gebracht binnen 30 dagen en dan krijg je bij de inleverbalie een geldretourbon van 52,89 euro en een nieuwe cadeaupas van 20 euro. De orginele bon werd bij het terug brengen van het artikel ingenomen bij de inleverbalie. Aangezien ik hetzelfde artikel wou hebben, alleen een andere kleur, ben ik daarmee naar de kassa gegaan en is er afgerekend met de geldretourbon van 52,89 euro en de cadeaupas van 20 euro. Hiervan kreeg ik keurig een nieuwe kassabon. Uiteindelijk besloot ik toch om het artikel niet te houden. Met het bonnetje ging ik terug naar de Gamma. Daar kreeg ik te horen dat ze me het geld alleen volledig op een cadeaupas konden zetten en niet 52,89 euro contant omdat hun systeem het niet pakte. Eigenlijk hadden ze de eerste bon nodig, maar die had ik dus niet want die hadden zij ingehouden bij de eerste keer dat ik het artikel kwam terug brengen. Ik snap eigenlijk ook niet waarom het nu niet ging, de eerste keer dat ik kwam terug brengen was er immers ook geen probleem. Dat ik voor die tweede aankoop een geldretourbon heb gebruikt en een cadeaupas, stond keurig op de kassabon bij de tweede aankoop.
Waar het nu dus op neer komt is dat doordat hun computersysteem de retour niet kan verwerken, ik genoegen moest nemen met dat het volledig bedrag nu op een cadeaupas kwam te staan en ik niet de 52,89 euro contant terug kon krijgen. Het was slikken of nemen. Uiteindelijk zal dat geld ook wel opkomen, want het is onbeperkt houdbaar, maar toch voel ik me verschrikkelijk genaaid. Zij maken fouten en de klant moet er voor opdraaien. Je krijgt dus niet je geld terug waar je recht op hebt, maar wat hun computersysteem niet kan verwerken, en moet als gevolg daarvan genoegen nemen met een tegoed bon. Wat zijn nu mijn rechten en wat kan je hiertegen beginnen?