BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Uitgeverij Sanoma

Bijdrage door gebruiker
27-09-2007
5 reacties

ikben begin april van dit jaar een proefabonnement voor de Donald Duck extra aangegaan. Ik had nog geen blad ontvangen maar ontving wel direkt een acceptgiro voor de proefperiode, ik heb deze met 'n week vertraging betaald.Tweeweken laterontvang ik een betalingsherinnering, deze gooi ik weg met het idee dat de betaling en de herinnering elkaar gekruist hebben. Echter nog steeds geen blad, ik ga naar de website van Donaldduck en stel via een contactformulier de vraag waarom ik nog geen blad heb ontvangen,het antwoord was'u heeft niet betaald, de zending is stopgezet', welke zending? ik heb nog nooitiets ontvangen.Eenweek later een tweede herinnering, om dure 0900 kosten te vermijden stuur ik ze een brief met kopieën van mijn betaalafschriften waar duidelijk op staat dat het bedrag 24 april 2007 is overgeboekt., Geen reactie... . Toen..., een derde herinnering, weer een brief gezchreven en weer geen reactie. Nou zo gaat het een tijdje door en ik denk 'Ja, hallo...ik heb betaald maar ontvang niets, dus ik stuur een brief met verzoek het betaalde bedrag terug te storten. Uiteraard geen reactie. Na een viertal brieven geschreven te hebben, ben ik er mee gestopt, mijn geld ben ik waarschijnlijk kwijt, maar zij gaan door! Inmiddels zit ik op een negende betalingsherinnering met een aardige verhoging en nog steeds niets ontvangen. Als het zover is..laat ik het maar voorkomen, ik heb aantoonbaar betaald!

Onlangs ging ik heel stom! een proefabonnement aan voor de Playboy, helaas niet gekeken wie de uitgever was. Direkt na ontvangst de acceptgiro betaald, tweemaal het blad ontvangen, het beviel me niet zo en ik zeg online het abonnement op, ik ontvang netjes een brief met bedankt en als uw betaling op tijd binnen is zal het abonnement niet verlengt worden. Ik denk prima! het is betaald dus ik hoef me geen zorgen te maken. Niet dus! ook hier zit ik nu op de derde betalingsherinnering terwijl het gewoon betaald is.

wat moet ik hier nu mee?? ze hebben duidelijk een slechte administratie en geen personeel, de opzegging en herinneringsbriefjes worden automatisch gegenereerd (tenminste als je het regeltje onderaan mag geloven). Op brieven krijg je nooit antwoord wat op zich best wel vreemd is voor een uitgeverij, toch.. je verwacht op zijn minst een typemachine bij zo'n bedrijf. Of zijn hetgewoon oplichters ?

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.