BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Ticketmaster frustraties

Bijdrage door gebruiker
22-12-2014
18 reacties
Beste mensen,

Ticketmaster is monopolist in Nederland op het gebied van concertkaarten verkopen in opdracht van MOJO.

Ik probeerde net als heel veel mensen kaartjes te kopen voor U2 en ACDC ( logisch, want deze bands komen niet heel vaak naar NL ) Bij beide evenmenten is me het zelfde overkomen.
Om 10 uur VVK gestart dus braaf in de virtuele wachtrij gaan staan. Ik kon na een aantal ogenblikken kaarten bestellen, dus 3 veldkaarten geselecteerd, en ik heb 15 minuten kaartjes gereserveerd en de tijd om mijn bestelling te betalen. Bestelmenu doorgelopen, ordernummers en kaartnummers waren bekend, en ik wilde graag betalen met IDEAL met nog ruim 13 minuten op de klok. Scherm van mijn bank kwam tevoorschijn na wat langer wachten dan gebruikelijk. Nog voor ik kon inloggen BAM, eruit geknald wegens een "error" en terug naar de homepage gestuurd.
Nogmaals de procedure door gelopen, en exact het zelfde probleem, voor de betaling eruit geknald en terug naar het hoofdscherm. Dit tot 3 keer toe!
De 4e keer kwam ik in een wachtrij die fataal werd. Na een half uur gewacht te hebben en naar een ronddraaiend bolletje te hebben gekeken kwam het bericht dat de concerten uitverkocht zijn.

3 ochtenden geprobeerd kaarten te bestellen met 3 man in totaal, 0 kaarten besteld.
Het kan toch niet zo zijn dat als je wilt betalen maar dat dit niet lukt aan de kant van TicketMaster, je achteraan de rij weer moet aansluiten? Waar zijn je gereserveerde kaarten voor 15 minuten dan gebleven? Ja die worden aan de volgende klanten gegeven, maar dit zou toch niet zomaar moeten kunnen?

10 minuten na de start van de VVK staat Marktplaats al vol met advertenties van opkopers die hun kaarten proberen te slijten aan mensen voor 4 tot 5 keer het normale bedrag.

Hebben meer mensen deze zelfde ervaring? En is er iets wat we hier aan zouden kunnen doen?

MVG

Mike
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.