Meer dan 35 jaar zijn wij al klant bij Selexyz Van Piere in Eindhoven, voorheen boekhandel Van Piere. Wij zijn beide fervente lezers en ik heb in die jaren meerdere opleidingen gevolgd, waarvoor de boeken ook bij van Piere werden gekocht. Het bedrag dat we uitgaven heeft vele jaren de 1000 gulden/euro overschreden.
Je zou dus denken dat van Piere enige service zou geven, d.w.z. iets zou doen waartoe ze niet strikt verplicht zijn. Maar nee, bij Van Piere gebeurt dat niet.
Ik kreeg als cadeau een luister-cd opgestuurd uit een ander deel van het land. De schrijver is niet mijn smaak, de voorlezer al helemaal niet en het gaat me op zo'n cd allemaal veel te langzaam. Geef mij maar een boek, dan kan ik zelf bepalen hoe snel ik lees.
Ik ben met de gesealde cd naar Van Piere gegaan met de vraag of ik deze kon ruilen voor een boek. Het antwoord van de dame van de klantenservice (hoezo, service?) was "nee, iets wat niet bij Van Piere is gekocht, kan hier niet geruild worden, ook niet tegen een andere cd".
Ze gaf me de raad de cd te ruilen in de winkel waar hij gekocht is, op 80 km. afstand!
Wat is nu eigenlijk service? Als je zolang klant bent, als je zoveel hebt gekocht in deze winkel, dan zouden ze toch wel kunnen laten blijken dat dat gewaardeerd wordt?
Voor ons is het afgelopen, wij kopen onze boeken voortaan on-line.