Wij hebben in augustus een vliegticket naar Sharm el sheikh geboekt bij TUI Nederland. TUI heeft deze vlucht en alle andere vluchten naar Sharm el sheikh gecanceld. Wij hebben hier nog geen bericht van gehad. Wij kunnen de betaalde reissom dus nog niet via een voucher teruggestort krijgen. Wij hebben hierover telefonisch contact gehad met TUI.nl.Zij zeggen dat pas vanaf 1 december een voucher beschikbaar komt. Dit betekent dat wij tot die datum niet bij een andere luchtvaartmaatschappij kunnen boeken omdat het risico bestaat dat we dan twee vliegtickets hebben voor dezelfde reis en bovendien dubbele kosten moeten maken. Ook zal de prijs dan hoger zijn en is er een kans dat er geen ticket meer beschikbaar is voor die vlucht.
TUI weet dus dat ze niet zullen vliegen maar weigeren ook na aandringen de betaalde reissom terug te betalen.
Onze vraag is: Mag TUI tot 1 december de betaalde reissom in kas houden terwijl zij weten dat er niet gevlogen wordt?
Wij voelen ons gegijzeld.