BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Verschrikkelijke ervaringen met Kuchen Design te Kleve Duitsland

Bijdrage door gebruiker
07-03-2015
6 reacties
Wij hebben in december een nieuwe keuken laten plaatsen. Aangezien we te maken hadden met een strakke deadline, waren we op zoek naar een betrouwbare keukenleverancier die geen ellenlange levertijden had. Kuchen Design Kleve heeft zijn eigen fabriek en heeft alles in eigen beheer. Ze kunnen dan ook nauwkeurige levertijden geven.

Op internet hebben we enkel lovende recensies gelezen over Kuchen Design waardoor we uiteindelijk hebben besloten onze keuken in Duitsland te kopen. Al bij aankomst ging het mis.

Dhr. [edit - redactie] gaf aan dat hij niet 20% goedkoper was dan onze Nederlandse offerte, zoals op de site wordt beloofd. Ook kon onze keuken niet gedemonteerd en meegenomen worden zoals ook staat vermeld op de site. Er waren heel veel specifieke eisen waar we aan dienden te voldoen, en dat was bij ons niet het geval. Deze eisen staan overigens niet op de site, noch staat er dat je aan bepaalde eisen dient te voldoen.

Gezien de deadline en de lange reis ernaartoe , hebben we besloten de keuken aan te schaffen. Enkele dagen na de koop ontvingen we de tekeningen en de exacte indeling. Ik heb gemaild dat we baalden van de lange zit, zonder dat we daadwerkelijk inspraak hadden gehad in de indeling. Deze had hij allemaal bepaald. We hebben uiteindelijk nog enkele kastsoorten en indelingen gewijzigd.

Na plaatsing bleek dat 1 kastdeur een andere kant opdraaide dan de rest. Het is niet moeilijk een kastdeur aan de andere kant op te hangen, maar aangezien we een keuken van ruim € 20.000,- hebben, wilden we de extra boorgaten niet. Op mails kregen we geen reactie.
Uiteindelijk gebeld. We kregen te horen dat hij al 20 jaar keukenervaring had en wij in 20 jaar waarschijnlijk 1 keuken zouden kopen. Hij had de indeling gemaakt zoals dat hoorde. Dat wij het irritant vonden dat 1 kastdeur naar links opende en de rest naar rechts, deed hier niets aan af. Het hoorde zo en we hadden het samen bepaald. Dat we dat NIET hadden gedaan, drong niet door. Hij bleef maar onderbreken, tot het punt waarop ik zei dat als hij even stil was en zijn mond hield, ik mijn verhaal af kon maken. Hierop hing hij op. Ik heb 3 x teruggebeld en elke x hing hij op met de mededeling dat hij hier geen zin in had. Uiteindelijk zo ver gekregen dat hij niet ophing, maar het gesprek werd er niet beter op. Hij bleef bij zijn eigen gelijk, want hij had 20 jaar ervaring. Wat de klant wil, doet blijkbaar niet terzake. Het keukenkastje heeft nu 4 extra boorgaten. Uiteraard geen nieuwe kast gekregen, want het was onze eigen verantwoording om een juiste bestelling te doen. Dat ik heb gemaild dat hij de indeling heeft bepaald en we dat niet fijn hebben gevonden, schoof hij af als nooit gebeurd. Ook zijn manier van communiceren vond hij geoorloofd.

Na afloop heb ik hem gemaild, dat ons telefonisch contact niet zo had hoeven te lopen en ik me er naar over voelde. Ik kreeg terug dat het 'de omgekeerde wereld was' en wederom zijn riedeltje over zijn 20-jarig vakmanschap en meer blabla.

Op de website waar ik alle lovende recensies heb gelezen, wilde ik onze slechte ervaring plaatsen. Dat blijkt niet te kunnen. Er komt niet eens een foutmelding. Je tekst verdwijnt.
http://keukenkopenduitsland.nl/ervaring-keukens-duitsland-kuchen-design-kleve/ .Deze website blijkt nep te zijn. De recensies zijn verzonnen...
Ik vind het bizar dat dat kan. Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe kan een website een hoax zijn en alle geplaatste recensies gelogen? Dat lijkt me juridisch toch helemaal niet mogelij
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.