Geachte heer/mevrouw,
Op 20 april j.l. is mijn boiler vervangen door een warmtewisselaar. Deze boiler zat op de stadsverwarming aangesloten. Dit had als gevolg dat er vanaf de meterkast een nieuwe leiding vanaf de meterkast naar achteren gelegd moest worden. Dit is gebeurd door middel van een flexibele leiding. Deze leiding ligt echter gewoon los in de kruipruimte. Hier heb ik mijn twijfels bij omdat op het moment dat ik een keer in de kruipruimte moet zijn de kans erg groot is dat ik op een of andere manier achter de leiding blijft hangen, wat als gevolgd kan hebben dat ik lekkage op loop. Aangezien ik de eerste dagen na plaatsing al 2 lekkages (welke overigens inmiddels zijn gerepareerd) gehad heb vraag ik mij dus af of deze leiding niet gewoon onder aan de vloer bevestigd moet worden. Tevens zal de leiding wanneer het grondwater omhoog komt gewoon in het water liggen. Dit lijkt me niet de bedoeling van een warmwaterleiding.
Daarnaast zat een radiator in de berging op dezelfde aanvoerleiding als de boiler. Deze leiding is in de meterkast afgesloten en dus werkt de radiator in de berging niet meer. Deze radiator is in de winter wel nodig om de berging vorstvrij te houden, mede omdat hier ook een waterleiding van de wasmachine loopt.
Ik hoop dat dit zo spoedig mogelijk verholpen kan worden.
In afwachting van uw reactie verblijf ik,
hoogachtend,
P. Buruma
Hierop heb ik als antwoord gekregen:
Geachte heer Buruma,
In uw e-mail stelt u vragen over de installatie van uw warmtewisselaar en de bijbehorende leidingen. Graag geef ik u in deze e-mail antwoord op uw vraag.
U stelt uw vraag aan het leveringsbedrijf voor gas en elektriciteit. Voor vragen over de installatie van uw warmtewisselaar en de bijbehorende leidingen raad ik u aan om contact op te nemen met de installateur.
Heeft u nog vragen, dan kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via het gratis telefoonnummer 0800 0330. Onze medewerkers zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 uur tot 20.00 uur en op zaterdag van 9.00 uur tot 13.00 uur. U kunt uw vraag ook stellen door deze e-mail te beantwoorden.
Met vriendelijke groet,
XXXX
Afdeling Klantenservice
Essent.
wat moet ik hier mee doen? Ik vind persoonlijk dat essent de leverancier is en dat zij voor een oplossing moet zoeken omdat het installatiebedrijf door hen is ingehuurd.
Tevens heb ik vorig jaar lekkage gehad aan de stadverwarming. Deze leiding loopt onder het huis door en is gaan lekken met als gevolg dat dit door de vloer omhoog is getrokken. Hier werd ik van het kastje naar de muur gestuurd met als gevolg dat ik uiteindelijk de leiding zelf maar gerepareerd heb. Dit omdat niemand mij duidelijk kon maken van wie de leiding nou precies was. Paar maand later nog contact met ze gehad en de meneer was niet zo blij dat ik het zelf gerepareerd had. Dat was niet de bedoeling. Schade zo'n 750 euro! + 3 maanden in de rotzooi om de vloer te laten drogen. Uiteindelijk is de materiele schade door mijn eigen verzekering vergoed, maar de tijd in de rotzooi niet.
Ik hoop dat hier iemand is die weet wat ik kan doen want ik word er zo langzamerhand een beetje moedeloos van.