BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Schadevergoeding niet tijdig leveren meubelen

Bijdrage door gebruiker
14-04-2010
17 reacties
In week 2 hebben wij onze woonkamermeubelen besteld bij Zuiderster in Barendrecht.Deze zouden ongeveer in week 11 geleverd worden.Begin week 11 hebben wij zelf contact opgenomen met de zaak en toen werd ons medegedeeld dat alles binnen was behalve de twee banken.Die zouden einde week 11 binnen komen.Vervolgens hebben we niks meer van Zuiderster vernomen.Begin deze week hebben wij weer contact gezocht met Zuiderster.Vandaag eindelijk bericht gekregen.De stoffen van de banken zijn afgekeurd en daardoor moeten deze opnieuw geproduceerd worden,vroegste levering week 23/24!!Lijkt mij dus dat ze deze bestelling pas nu hebben geplaatst aangezien het over 9 weken pas geleverd wordt.Nu hebben zij ons een voorstel gedaan om gratis tijdelijke banken te krijgen en een vergoeding van €178.Wij hebben daar in totaal €2000 uitgegeven waarvan de banken €1178 bedragen.Wij hebben alles op elkaar afgestemd,zelfs onze open keuken komt overeen met de meubelen,Hierdoor wordt het voor ons erg lastig om elders een soortgelijke set en banken aan te schaffen die in het totaal plaatje passen.Daarnaast is het zo dat overal levertijden van ongeveer 9 weken worden aangehouden waardoor we nog meer benadeeld worden als we van de gehele koop afzien.Meer dan twee maanden zonder meubelen zitten is ook geen oplossing. Lijkt mij dat €178 een belachelijke schadevergoeding is?
Tevens staat er bij de voorwaarden dat als ze meer dan een maand over levertijd zitten we kunnen afzien van de koop en schadevergoeding kunnen krijgen. Hoeveel kunnen we minimaal eisen?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.