Kort geleden kocht ik bij Eijerkamp in Zutphen 6 nieuwe stoelen voor in de eetkamer. Het zijn stoelen met armleuningen, dus ze moeten wel onder mijn tafel passen. In de winkel heb ik de hoogte van de armleuningen opgemeten, en dit zou moeten passen.
De stoelen waren op voorraad, dus ik heb ze kort daarna opgehaald. Eenmaal thuis bleken ze niet onder de tafel te passen. Het blijkt dat ik een fout heb gemaakt bij het opmeten. Kan gebeuren.
Helaas weigert Eijerkamp om de stoelen terug te nemen. Ondanks dat er op de bon staat dat ze binnen 8 dagen mogen worden geruild. Er staat ook dat ze geen geld terug geven, maar een tegoedbon. Voor mij is dat geen punt, ik kan dan gewoon andere stoelen uitzoeken. Maar ook dat weigeren ze. Ze beweren dat ik geen teruggaverecht niet geldt als je spullen in de winkel koopt, alleen bij kopen op afstand. En dat is wettelijk ook wel zo, maar in dit geval staat het wél op de bon. Afgezien van het feit dat ik deze gang van zaken bijzonder klantonvriendelijk vind, ben ik ook wel benieuwd hoe het nu wettelijk zit. Dus, als het op de bon staat, geldt dat dan ook automatisch?
De stoelen zitten nog in plastic. Ze zijn niet speciaal voor mij gemaakt, ze zitten gewoon in het standaardassortiment. En ze zijn op voorraad leverbaar uit het magazijn.