Ik heb bij Essent om info. gevraagd om klant te worden.
In een winkel van Saturn heb ik info. gekregen en werd er al een overstapdocument aangemaakt .
Vervolgens heb ik per mail een contract opgestuurd gekregen met een bedenktijd van 14 dagen. Voor 25 november moest ik laten weten dat i geen klant wilde worden. Dit kan telefonisch maar ook schriftelijk.
Op 22 november heb ik pr mail meegedeeld dat ik van de overstap af zie en dat ik bij mijn huidige leverancier blijf.
Nu is Essent van mening dat email niet rechtsgeldig is.
Ik heb geantwoord dat ik het vreemd is dat Essent wel alle correspondentie per mail doet dat zij dit niet accepteren van hun klanten. Daarnaast ben ik van mening dat als ik telefonisch had gereageerd dat ik geen bewijs heb.
In eerste instantie was de klantenservice het hier mee eens (mail was op tijd ontvangen) en kon ik alles laten herstellen door een heraansluiting aan te vragen. Ik heb de afspraak per mail bevestigd en om een bevestiging gevraagd.
Nu blijkt men geen heraansluiting te verzorgen en kan ik alleen onder het contract uit komen door een boete te betalen.
Ben van mening dat dit niet correct is. Zijn er nog meer mensen die hier ervaring mee hebben?