BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Oxxio slimme meter?

Bijdrage door gebruiker
29-09-2008
8 reacties

Ik heb zwaar problemen met de Oxxio slimme meter.

Wij zijn sinds vorig jaar overgestapt op Oxxio, bij Energie direct vandaan, mezelf om laten praten door de mooie verhalen van groene stroom/millieu enz.

Maarrrr, wat schets onze verbazing, wij moesten van de stroom (terwijl we helemaal geen extra apparaten of nieuwe apparaten aangeschaft hebben) 600 euro bij betalen!

Wij hebben volgens Oxxio het laatste half jaar de helft meer stroom verbruikt als alle andere jaren?! (Ik heb het nagekeken en we hebben de laatste 4 jaar nagenoeg hetzelfde verbruik)

Bij Oxxio gooien ze het erop dat Energie Direct niet goed geschat heeft en dat dat volgend jaar weer verekend word, maar ik heb nu wel een heel hoog maand bedrag, komt bij, als ik op mijn meter kijk ik (hoog)verbruikheb op tijden dat we helemaal niet thuis zijn!

Bij Oxxio zeggen ze dat we gewoon erg veel stroom verbruiken en dat er misschien ergens een apparaat "lekt", als ik wil dat er een monteur komt is dat voor onze kosten...

Nij krijgen we vanhet gas ook de afrekening...Bijna 350 euro bijbetalen, ik hoef nooit bij te betalen, kijk ik weer op de meter, staat die in augustus gewoon twee weken op nul (wij gebruiken alleen gas voor warm water en verwarming) terwijl er wel iemand thuis was die ook gewoon gedouched heeft, en in september zijn we een paar dagen weg geweest (dus geen kachel en geen warm water) staat de meter gewoon te pieken???

Wie kan mij helpen/adviseren, ik voel me zo machteloos, vechten tegen de bierkaai...

Ik hoor het graag, alvast bedankt.

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.