Ik wil voorkomen dat mensen zo onvriendelijk worden behandeld als wij. Ga daarom niet naar Superkeukens Duiven of Huissen (zelfde eigenaar):
4 juni 2013 keuken gekocht met leverweek 35, dit staat ook op koopovereenkomst. Dezelfde week zouden we nog een uitwerking per mail krijgen met aansluitschema.
Niets ontvangen. Erachteraan gebeld en gemaild. Uiteindelijk op 20 juni (16 dagen later) orderbevestiging ontvangen met de vraag hierop akkoord te geven. Wij wisten niet dat dit onderdeel van het proces was. Aansluitschema nooit ontvangen.
In orderbevestiging zaten 3 fouten (blad te lang, plint te hoog en achterwand kastje 60 cm terwijl kastje zelf 50 cm is). Op 22 juni gemaild dat er dingen niet kloppen en we de orderbevestiging daarom door willen lopen. Niks gehoord, op 28 juni nogmaals gemaild. Niks gehoord, daarom gebeld.
Op 5 juli orderbevestiging doorgelopen. We konden best akkoord geven volgens Superkeukens, de fabrikant zou de fouten ook nog wel zien. Maar we moesten wel vandaag akkoord geven, om de leverweek nog te redden. Daarom op 5 juli per mail aangegeven welke fouten er nog in zaten en akkoord gegeven indien de fouten opgelost zouden worden.
In week 34 nog geen leverdatum doorgekregen, gemaild, niks op gehoord. Gebeld, Superkeukens kon de levering niet vinden.
In week 35 teruggebeld door Superkeukens met de mededeling dat de levering in week 39 zou zijn. We hadden op 5 juli voor het laatst contact gehad (week 27), de levertijd is 6-8 weken. Dus daarom wordt de keuken 12 weken later in week 39 bezorgd.
Wij waren de logica kwijt, vonden het niet netjes dat ze ons niks hadden laten weten, ze geen moeite doen om de levertijd te versnellen en niet eens hun excuses aanbieden.
Daarom per mail een klacht ingediend. Met daarbij uitleg van de slordige gang van zaken bij Superkeukens en de uitleg dat wij op zaterdag een loodgieter hadden gepland en andere hulp hadden geregeld, omdat we de keuken niet zelf kunnen plaatsen.
Pas daarna hebben ze de fabrikant gebeld. De leverweek kon naar week 37. Nog voordat ik iets terugzei gaf ze al aan dat ze niet met mij in discussie ging over de leverweek, omdat ze niet bij het gesprek tussen mij en de verkoper was geweest. Ik heb haar gevraagd waarom ze zo hard tegen me deed. Wij hebben immers niks verkeerd gedaan. In de koopovereenkomst en de orderbevestiging staat week 35, dat is ook wat we hebben afgesproken. Superkeukens heeft ons niet geïnformeerd dat dit is gewijzigd. Dus wij zitten door de fout van Superkeukens zonder keuken. Kunnen dus niet koken, moeten afwassen in de badkamer en hebben geen kastjes om de pannen e.d. in op te bergen. En we hadden in week 35 hulp geregeld en deze hulp kan niet op de nieuwe bezorgdatum. Dus Superkeukens heeft een probleem veroorzaakt en we vragen ze mee te denken over een nette oplossing. Want wij kunnen zelf geen keuken plaatsen, hier hebben we echt hulp bij nodig.
Uiteindelijk kon alleen iemand helpen met het blad vastmaken en de spoelbak aansluiten. Daarop hebben we aangegeven dat dit geen nette oplossing is. We moeten nog zo’n 30 jaar met de keuken doen en wij kunnen de keuken zelf niet perfect aasluiten. Maar dit was echt het enige wat ze konden bieden. In het laatste gesprek heeft ze niet eens haar naam gezegd, geen fijne avond, niks. Ze heeft alleen de hoognodige woorden tegen me uitgesproken.
Een collega kent via via de eigenaar van Superkeukens Duiven en Huissen. Hij heeft de eigenaar geinformeerd, maar hierop hebben we niets gehoord.