BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Huismerk Energie

Bijdrage door gebruiker
18-04-2018
6 reacties
Ik ben gebeld door zo'n callcenter, die al mijn informatie had. Naar aanleiding van dat gesprek kreeg ik een email met onderstaande tekst;



Beste heer Wolf,

Ik wil u graag bedanken voor uw aanvraag voor energielevering van Huismerk Energie. In sommige gevallen stellen wij aanvullende voorwaarden, voordat wij de overstap naar Huismerk Energie kunnen starten. Dit is bij u ook het geval. In deze e-mail krijgt u meer informatie over de aanvullende voorwaarden.


Aanvullende voorwaarden

Conform de algemene voorwaarden, kunnen wij in sommige gevallen een waarborgsom vragen, voordat de aanvraag wordt geaccepteerd. Wij mogen, net als bij een telefooncontract, een kredietswaardigheidstoets uitvoeren. Hierin wordt gecontroleerd of u in staat bent om aan de financiële verplichting te voldoen. Helaas hebben wij voor u een negatief advies ontvangen. De exacte reden is niet bij ons bekend. Het is mogelijk dat u een betalingsregeling heeft of een openstaand bedrag bij een andere energieleverancier.


Waarborgsom

Wij dragen een gezamenlijke verantwoordelijkheid van betaling voor onder andere uw netbeheerder en de Belastingdienst. Om zeker te zijn dat wij aan onze betalingsverplichtingen kunnen voldoen, vragen wij u een waarborgsom te betalen. De waarborgsom bedraagt € 732,00 Dit bedrag dient u voor start levering over te maken naar rekeningnummer NL56 RABO 0157 1285 71, onder vermelding van uw klantnummer.

Teruggave waarborgsom
De waarborgsom van € 732,00 ontvangt u terug bij uw eerste jaarafrekening, op voorwaarde dat u geen betalingsachterstand heeft en maandelijks tijdig aan uw verplichtingen heeft voldaan. Bij beëindiging van het contract zal de waarborgsom worden verrekend met de eindnota. Niet betaalde of achterstallig lopende termijnbedragen, zullen nooit met de waarborg worden verrekend. Over de waarborgsom zal Huismerk Energie geen rente verschuldigd zijn.


Tot slot
Als wij niets van u vernemen of geen schriftelijke bevestiging van bovenstaande ontvangen, nemen wij uw aanvraag niet in behandeling. Als u vragen heeft, kunt u op werkdagen van 08.00 uur tot 17.00 uur contact opnemen met mij via het telefoonnummer 088 105 11 22. Ik ben per e-mail te bereiken viainfo@huismerkenergie.nl.

Met vriendelijke groet,

[edit-redactie]


t: 088 – 105 11 22 (lokaal tarief)

e: info@huismerkenergie.nl

w: www.huismerkenergie.nl

Dit riekt naar oplichting lijkt mij. Zijn er meer ervaringen met deze club?

Met vriendelijke groet,

Harry Wolf

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.