BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

zonnebril op sterkte

Bijdrage door gebruiker
16-06-2008
13 reacties

Besten,

Ik heb vorige week een zonnebril-op-sterkte gekocht. Alleen, hij voldoet niet: ik zie een hinderlijke reflectie aan de binnenkant van de glazen. Dat komt omdat ze niet ontspiegeld zijn. Ontspiegelen is niet gebruikelijk en helpt ook niet, zegt de opticien waar ik hem gekocht heb. Hij zegt verder dat het probleem niet te verhelpen is door andere glazen te nemen: het probleem is te verminderen door de stand van de bril zó te variëren dat ik er minder last van heb. Dit werkt echter niet (de opticien heeftal vanalles geprobeerd). Ook is debril veel donkerder dan ik verwacht had, zodat iker niet mee kan autorijden (tunnel in en ik zie niks meer). Autorijden met deze bril zou iksowieso al niet durven vanwege de hinderlijke reflectie...

Hierover (zonnebril enautorijden)en over de mogelijke hinder door het niet-ontspiegelen, is niet gesproken toen ik de bril bestelde. Had de opticien me beter moeten voorlichten?

Kortom: ik ben niet tevreden over mijn bril. Wat kan ik nu het beste doen? Kan ik mijn geld terug vragen of een andersoortige oplossing van de opticien vragen?

Groetjes,

Suzy

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.