Ik heb iets laten repareren in Duitsland, en dat is per post met DHL naar mij verstuurd. In Nederland is het kennelijk per Selektvracht (na meerdere pogingen) bezorgd, aldus de webtracing. Omdat ik nog niets ontvangen had, vroeg ik na bij de verstuurder. Deze had het naar het verkeerde nummer gestuurd.
Geen probleem, bij deze buren aangebeld, maar ook daar is het pakket niet ontvangen. Ook elders in mijn straat niet.
Volgens Selektvracht moest voor ontvangst ondertekend worden, en na een 'intern onderzoek', dat een maand geduurd heeft, moest men bekennen dat het pakket onvindbaar was. Verder konden ze niets zeggen. Aan de verstuurder (in duitsland) zou een schadevergoeding overgemaakt worden.
De inhoud van het pakket heeft voor mij grote waarde, en hoewel de verstuurder ter goeder trouw is, heb *ik* er niets aan als hij wat euros ontvangt.
Selektvracht heeft duidelijk een slechte prestatie geleverd door niet te kunnen zeggen waar het precies is afgeleverd, noch een handtekening kan overhandigen.
Ik ben de belanghebbende is deze, omdat de inhoud mijn eigendom is.
Kan ik een (extra) schadevergoeding eisen van Selektvracht, of minstens een klacht indienen. En hoe doe ik dat?