BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Waak voor valse voorlichting

Bijdrage door gebruiker
13-04-2005
3 reacties

Ik heb een doorlopend krediet bij CREDIAM. Telefonisch is mij door een medewerker van Crediam, ongevraagd, gewezen op de collectieve verzekering van Crediam voor beschermd lenen. Dit zou inhouden dat mocht er sprake zijn van arbeidsongeschiktheid of werkloosheid dan was ik daar voor verzekerd. Meestal krijg je te maken met een inkomensachteruitgang bij WAO, ZW en WW.

Ik heb deze juffrouw erop gewezen dat ik net enige maanden was hersteld gemeld. Ik had maanden gewerkt op arbeidstherapie. Juridisch is dat slecht want je staat genoteerd als zijnde ziek.

Deze mevrouw garandeerde mij dat de collectieve verzekering bij Crediam niet keek naar oude gevallen maar alleen naar nieuwe gevallen. Ik kon geen aanspraak maken op oude ziektegevallen alleen nieuwe en ook niet voor dezelfde kwaal. Het moest dus gaan om een nieuwe ziekte. Reeds lopende gevallen waren uitgezonderd. Het maakte dus niet uit ik kon de verzekering afsluiten. U weet nooit wat er in de toekomst gebeurd werd gezegd.Crediam adverteert voor leningen aan ambtenaren met korting en ik was ambtenaar. Ik dacht dit zit wel goed dan. Het contract werd opgestuurd getekend en wel. Inderdaad je weet nooit wat er gebeurd. Een autoongeluk en volledig arbeidsongeschikt. Lang verhaal kort. Crediam bleek toen de collectieve verzekering te hebben opgezegd. Niet zelf. Nee dat had de verzekeraar gedaan, waar Crediam de verzekering had ondergebracht, geheten Cardif. De collectieve verzekering was door Cardif in naam van Crediam, opgezegd door middel van een circulaire. Een circulaire die ik nooit had ontvangen. Volgens mij hoort zoiets belangrijks persoonlijk en aangetekend te gebeuren.Toen ik dus mij aanmelde bleek ik niet meer verzekerd. Een nieuwe verzekering afsluiten kon niet want ik was al ziek. Cardif heeft bij het UWV de historie opgevraagd en gebruikt nu tegen mij het feit dat in hun voorwaarden staat dat de verzekerde geen recht heeft op uitkering indien hij in het jaar voorafgaand aan de ingangsdatum verzekering 30 dagen aaneengesloten is ziek geweest. Dat was ik en dat had ik ook verteld. De medewerkster van Crediam heeft mij verzekerd dat er niet naar oude gevallen werd gekeken. Let dus op bij deze verkoop praktijken. Ook al had ik 10 jaar premie betaalt dan nog had ik geen recht gehad. Ondanks de garantie van de medewerkster van Crediam die een totaal andere uitleg gaf over die 30 dagen. Ik heb telefonisch contact gehad met een medewerkster van Crediam, die beweerde dat de verzekeringen nog steeds op dezelfde wijze werden verkocht met dezelfde uitleg die ze aan mij had gegeven. Ze zei maakt u er maar werk van. Ze beweerde zelfs nog steeds dat oude ziekte gevallen niet mee tellen. Crediam beweert nu dat zij geen gegevens hebben van het gesprek dus er kan niets aangetoond. U bent dus gewaarschuwd. Wie heeft hier ervaring mee. Ik vraag me af of de mensen, die bij Crediam, die overigens nog steeds als tussenpersoon verzekeringen voor Cardif verkoopt, wel op de hoogte zijn hiervan. Ik voel me aardig misleid en vraag me af of er meer mensen zijn die hetzelfde is overkomen.

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.