Beste forumleden,
Op 1 december 2018 heb ik een pakket retour gezonden naar Cluse (aangetekend en met verzekering). Cluse is een website voor o.a. horloges.Ongeveer ophet moment dat ik het pakket retour stuurde ging het mis met Cluse. Het bedrijf is een rommeltje en is onbereikbaar (zie o.a. klachten op Trustpilot). De Duitse PostNL (Hermes) geeft aan dat mijn retour 'Deliverd' is maar Cluse weigert mijn retour te accepteren, volgens hen hebben zij mijn pakketje niet ontvangen ondanks dat de Duitse Track & Trace dit aangeeft. Dit omdat PostNL in de T&T laat zien dat het bij hen in het depot ligt. Omdat Cluse zowel telefonisch als via het klacht/klantformulier niet te bereiken is heb ik AfterPay ingeschakeld. Dit omdat ik de producten via AfterPay had besteld. AfterPay heeft met al mijn gegevens gevraagd of mijn retour nu gehonoreerd kan worden maar Cluse weigert dit en zegt dat ik verantwoordelijk ben en ik tóch moet betalen. PostNL is inmiddels een tweede onderzoek gestart ondanks dat de eerste uitkomst 'Deliverd' was.
Mijn vraag: wat moet ik nu doen? Wat zijn mijn rechten als consument?
Handig om te weten is dat ik nog geen Rechtsbijstandsverzekering heb.