Goedenmiddag allemaal, Ik heb op 23-07 een laptop besteld (en betaald) bij Pcmegastore (reeds ex-lid van keurmerk Qshop). De laatste e-mail kreeg ik op 31-07 waarin stond dat de informatie over de het product bij hun distributeur onbekend was maar dat ze er vanuit gingen dat het goed zou komen. Eerder hebben ze mij valse beloftes gedaan over de levertijd. Ik had door dit voorval geen vertrouwen meer in deze winkel en wilde mijn bestelling vandaag annuleren. Op de site stond het volgende vermeld: ''Wij zijn, wegens uitzonderlijke omstandigheden, gesloten tot 17 augustus. Hierdoor zullen er geen bestellingen worden verzonden en is het niet mogelijk om bestellingen af te halen. Aangezien de levertijd van de producten niet gegarandeerd kan worden is het ook niet mogelijk om bestellingen te plaatsen. Ook zal er in deze periode geen betalingsverkeer en e-mail afhandeling plaatsvinden. Onze excuses voor het ongemak.'' Het bleek dat Pcmegastore V.O.F. was overgekocht door Pcmegastore B.V. vermoedelijk zodat de hoofdeigenaar niet meer hoofd aansprakelijk is. Daarna publiceerde de Pcmegastore het volgende: ''Wij zijn wegens een reorganisatie, alsmede infrastructurele wijzigingen, vooralsnog gesloten tot 17 augustus. Hierdoor zullen er geen bestellingen worden verzonden en is het niet mogelijk om bestellingen af te halen. Ook is het in deze periode niet mogelijk om bestellingen te plaatsen en zal er geen betalingsverkeer en e-mail afhandeling plaatsvinden. Onze excuses voor dit ongemak.'' Reorganisatie en infrastructurele zaken staan over het algemeen als mooi woord voor surceance van betaling en uiteindelijk een faillissement. Het bedrijf liet niks weten aan klanten en van het één op het andere moment is er opeens een reorganisatie. Daarbij is het ook onfatsoenlijk dat het bedrijf voorlopig niet meer bereikbaar is voor nadere informatie. Tevens is het ronduit schandalig dat het bedrijf 3 dagen voor de 'reorganisatie' nog business as usual doet en mij ervan overtuigd dat 'het wel goed komt'. Als dit niet het voorteken van een failissement is zijn ze het hierna toch wel, deze gigantische imagoschade en twee weken geen inkomsten binnenkrijgen kan voor zo'n klein bedrijf fataal zijn. Het probleem dat ik schets komt bij meerdere klanten voor. Zo lees ik de problemen al bij meerdere websites terug. Het komt erop neer dat het bedrijf orders aanneemt maar al weet dat het niks gaat leveren en ook niet tot weinig terug betaald bij annulering. Mijn vragen: Kan ik mijn geld terug krijgen? Wat kan ik het best doen? Alvast heel erg bedankt! Groeten, Tom Pijl