Hallo allemaal,
Allereerst excuses als ik dit bericht onder het verkeerde onderwerp heb gezet. Ik kon niet echt iets vinden met betrekking tot vliegtuigmaatschappijen en het gaat hier om het inwinnen van juridisch advies.
Ik heb gister een vlucht gehad vanuit Tanger (Marokko) naar Schiphol Amsterdam (afstand 2026 km) met vliegtuigmaatschappij Royal Air Maroc (RAM). De vlucht is uiteindelijk met meer dan 3 uur vertraagd geweest vanwege het laat arriveren van het vliegtuig en vanwege een technisch mankement. Ik zou graag willen weten of ik recht heb op een vergoeding volgens EU vordering 261/2004. Volgens deze vordering hebben passagiers die meer dan 3 uur vertraging hebben op een vlucht van tussen de 1500 en 3000 km recht op een vergoeding van 400 euro per passagier.
Bij het lezen hiervan denk je misschien meteen dat ik inderdaad recht heb op een vergoeding. Maar ik twijfel hier aan omdat RAM een vliegtuigmaatschappij is uit Marokko en dus misschien niet onder deze Europese regels valt? Heeft iemand hier verstand van?
Met vriendelijke groet,
Jeldsin Meijer