BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Veilig bankieren, verantwoordelijkheid van de klant?

Bijdrage door gebruiker
06-11-2012
22 reacties
Beste lezer,
Vandaag ontving ik van de bank (ABN AMRO) een brief met de mededeling dat veilig bankieren de verantwoordelijkheid is van de consument. In de brief staat dat ik als klant bepaalde verplichtingen heb om de veiligheid te garanderen. Zo stelt de bank bijvoorbeeld eisen t.a.v. het updaten van mijn computer en plugins en de plek waarop ik mijn bankpas bewaar. Uiteraard begrijp ik dat ik voorzichtig met mijn gegevens om moet springen, maar de lijst is nu wel zo uitgebreid en bevat vage termen zoals "zoveel mogelijk" dat ik me afvraag of ik als consument nog wel beschermd wordt. Geeft dit document de bank niet te veel mogelijkheden om de schuld bij de consument neer te leggen?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.