BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

TNT Inklaring USPS

Bijdrage door gebruiker
01-02-2011
28 reacties
Geregeld bestel ik goederen uit de USA en ik heb daar tot voor kort nauwelijks problemen mee gehad. Ik bestel deze zaken in Amerika omdat deze in Europa überhaupt niet, of niet binnen een redelijke termijn verkrijgbaar zijn. In alle gevallen ging de bezorging vlot zonder noemenswaardige vertraging bij inklaring aan de "grens." Toch begint de tijd die de afdeling inklaring van TNT nodig heeft de spuigaten uit te lopen en ik begin me daar zo langzamerhand over te frustreren.

Een aantal weken geleden heb ik een buizenversterker uit Amerika via eBay gekocht en deze via de Priority Mail International service van USPS laten opsturen, met een verwachte levertijd van 6-10 werkdagen. Via het uitstekende Track & Trace systeem van USPS was het pakketje keurig te volgen en eenmaal aangekomen in Nederland heeft het meer dan twee weken bij TNT Inklaring gelegen. Toen het eenmaal werd vrijgegeven had ik het ook meteen de volgende dag, maar inmiddels was de verwachte levertijd al overschreden met 200%.

Vorige week, 24/01/11, heb ik weer een aantal onderdelen in Amerika besteld en heb het bedrijf gevraagd mij het pakketje op te sturen met ditmaal de duurdere Express Mail International service van USPS, met een verwachte levertijd van 3-5 werkdagen, hopende op een snelle(re) levering. Dit, omdat ik de te leveren goederen op korte termijn nodig heb. Het Track & Trace systeem leert dat het pakketje al in Nederland is aangekomen en weer bij TNT Inklaring ligt, maar inmiddels is de verwachte levertijd ook alweer verstreken!

Bellen naar 020-5873491 (direct nummer afdeling inklaring) wilde nog wel eens helpen, maar men verwijst nu naar de 0900-0570 helpdesk en men wil ook nog wel eens onvriendelijk worden. Nu en dan wordt wel eens gezegd dat de lange inklaringstijden "normaal" zijn, maar normaal tussen aanhalingstekens komt in mijn woordenboek niet voor, zeker niet als men voor een theoretisch snellere verzendmethode zelfs extra betaald heeft! Express Mail International is namelijk aanmerkelijk duurder dan Priority Mail International en als ik dit van tevoren had geweten, dan had ik die extra $7 in mijn portemonnee kunnen houden. Bovendien zijn de goederen die ik heb laten versturen volstrekt legaal en voorzien van de bijbehorende, noodzakelijke papieren.

In Nederland is TNT verantwoordelijk voor de afhandeling van inkomende pakketten van USPS; is het dan niet zo dat TNT daarmee inherent ook een soortement van plicht heeft om conform de services van USPS te handelen? Men zou dan, indien neen, op zijn minst een fatsoenlijke poging daartoe moeten ondernemen.

Ik heb inmiddels een klacht ingediend bij TNT, maar ik vraag me af of men daar iets mee zal doen. De komende dagen zal ik beslist meerdere malen bellen met 020-5873491, in de hoop een medewerker aan de lijn te krijgen die wél wil meewerken.

Het wordt tijd dat hier aandacht aan wordt besteed (Kassa, TROS Radar?). Veel mensen klagen over dit fenomeen. Zo behulpzaam als men meestal is in de USA, zo wordt men in Nederland steeds vaker van het kastje naar de muur gestuurd.
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.