Ik heb onlangs een harde schijf voor de laptop besteld die niet bleek te passen. Dit heb ik toen aangetekend retour gestuurd.
Alleen nu zegt de webwinkel dat ze alleen een lege envelop met de retourbrief hebben ontvangen.
Ik heb hierop geantwoord dat ze dan het gewicht van het verzonden pakketje maar moesten vergelijken met het gewicht van het ontvangen pakketje. Dit hebben ze gedaan en volgens PostNL woog het pakketje 560 gram toen ik hem verzond. Dat is natuurlijk meer dan een lege enveloppe, waaruit blijkt dat ik het pakketje dus wel vol heb verzonden. Dit beaamt de webshop ook.
Echter, nu zeggen ze dat zij niet aansprakelijk zijn voor de verloren zending en dat ik contact op moet nemen met PostNL.
Nu vraag ik mij af of die verantwoordelijkheid wel bij mij ligt. Ik denk namelijk dat PostNL zal zeggen dat het pakketje in goede orde is ontvangen (aangezien het zonder directe klachten in ontvangst is genomen).
Het lijkt mijn belachelijk dat ik nu alsnog voor de kosten van dit pakket op moet draaien. Op die manier kan elke webshop natuurlijk zeggen dat de pakketjes leeg waren.