BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Postpakket zoek

Bijdrage door gebruiker
07-07-2012
5 reacties
Via post.nl heb ik een 2-delig pakket van 11kg verstuurd via post.nl. Dit kostte €12,20. In het distributiecentrum was het pakket nog intact, maar de ontvanger heeft slechts een deel van 1,3 kg ontvangen. Na enkele keren bellen, blijkt niet traceerbaar waar het andere deel van ruim 9kg en 86x30x20cm gebleven is. Een manager van post.nl zou toch erg onrustig hiervan moeten worden...
Nu ben ik een overeenkomst aan gegaan om een pakket van meer dan 10 kg te bezorgen á € 12,20. Er is slechts 1,3kg bezorgd. Als ik louter dat deel van minder dan 10 kg verstuurd had, kostte mij dit slechts € 6,75. Ik vind dat ik recht heb op een teruggave van 12,20 - 6,75 = € 5,45 aangezien niet de betaalde hoeveelheid is bezorgd. Andersom is het toch ook zo dat voor een poststuk dat onvoldoende gefrankeerd is, je moet bijbetalen?
De transporteur vind dat ik het had moeten verzekeren, maar dat argument geldt alleen voor de eis tot vergoeding van de waarde van het produkt.
De vergoedingsregels waar klantenservice het over heeft, voorzien niet in deze situatie. De medewerkers zegt dat een klacht schrijven geen zin heeft omdat dat tot bij haar weer terecht komt en zij niet anders besluit dan reeds medegedeeld.
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.