BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Onterechte incasso Bol.com

Bijdrage door gebruiker
26-07-2019
124 keer bekeken
9 reacties
Op 8 juli 20109 ontving ik twee brieven van Bol.com. Het adres was juist, maar de namen -op elke brief anders- mij totaal onbekend. De volgende dag 9 juli 2019 ontving ontving ik nog drie brieven van Bol.com, ook hier was het adres juist maar de namen mij wederom onbekend. De brieven bevatten alle een laatste betalingsherinnering voor geleverde producten die blijkbaar achteraf betaald konden worden. Terstond nam ik telefonisch contact op met Bol.com, ik had namelijk niets besteld, niets ontvangen noch iemand gevraagd dat namens mij te doen. Elke brief bevatte een klantnummer welke niet overeenkwam met mijn eigen account bij Bol.com. Op advies van Bol.com deed ik aangifte bij de politie vanwege misbruik van mijn adres. Ik maakte een afspraak met de politie en kon op 16 juli 2019 terecht. Dezelfde dag nog stuurde ik zoals door Bol.com gevraagd per email een kopie van de aangifte naar Bol.com. Waarna voor mij de kous af was. Helaas. Op 26 juli 2019 ontving ik van een incassobureau 2 brieven op mijn adres waarvan de namen overeen kwamen met de eerste twee betalingsherinneringen van Bol.com van 8 juli 2019. Ongetwijfeld zal ik binnenkort van de betalingsherinneringen van Bol.com die ik ontving op 9 juli 2019 nog 3 brieven van dat incassobureau ontvangen.
Terstond nogmaals gebeld met Bol.com. Wie schetst mijn verbazing dat Bol.com in dat telefoongesprek mij liet weten dat -ondanks dat ik aangifte had gedaan en Bol.com daar een kopie op 16 juli 2019 van had ontvangen- Bol.com de vordering uit handen had gegeven aan een incassobureau en dat ze derhalve niets meer voor mij konden doen. Kortom: ná de ontvangst van de aangifte bij de politie, ook in bezit van Bol.com. Ik moest zelf maar met het incassobureau contact op nemen om het tij te keren.
Opgemerkt zij dat inmiddels meerdere bewoners (voorzover ik weet wel 15, misschien meer) van mijn flatgebouw dergelijke brieven van zowel Bol.com als van het incassobureau hebben ontvangen. Dan moet er zowel bij Bol.com als bij het incassobureau toch een lichtje zijn gaan branden.
De politie heeft de (fraude)zaak serious genomen. Nu Bol.com nog. Ook zou het Bol.com sieren als ze bonafide klanten niet op deze wijze in de kou laten staan. KASSA, help!

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.