Op een zondagmorgen ging ik naar de lokale Rabobank om daar een rolletje 40 x 50 cent munten te halen. Dus ik stop 2x tien EURO in die automaat, maar het lampje bij het gewenste rolletje ging niet aan. Ik dacht "Het zal wel wat kosten" (dat stond er niet op!!!) dus ik stop een 2 EURO muntstuk in de muntsleuf, maar die bleef halverwege hangen. Ik kon zien dat er wat voor zat, dus heb ik er geen andere munten meer in gestopt. Ik dacht "Dan nog maar een tientje", want ik had die munten nodig. Zo gedacht, zo gedaan, maar met dat het laatste tientje verdwenen is in de automaat geeft deze "TRANSACTIE BEEINDIGD, NEEM CONTACT OP MET...." De rest kon ik niet lezen voordat de melding verdween, maar ik stond dus met LEGE HANDEN!!! Geen tientjes (EUR 32,-!!) en geen munten. Al met al was het een kwartier later dat ik de bank verliet.
De volgende dag direct contact opgenomen met de bank. "Ja meneer, de automaat is inmiddels buiten bedrijf, maar de service monteur komt donderdag, dan weten we meer." "Er zat een tientje opgevouwen in de muntsleuf....." Ze hebben vervolgens genoteerd hoeveel ik er in gestopt had en wat andere gegevens.
Donderdags belden ze. "De service monteur komt volgende week!" OK, afwachten dan maar.
De donderdag daarop belden ze weer. "We hebben maar (?!) een kasverschil van EUR 3,50, dus gaan we volgende week de videoband bekijken." (Hoe kan dat nu met ten minste een opgevouwen tientje???)
Weer een week later belden ze weer. "Op de videoband is niet te zien hoeveel u er in hebt gestopt!" Voorstel: het verschil delen, wat er op neer komt dat ik er nog EUR 14,25 bij in schiet!
Ik ben (nog) niet akkoord gegaan. Wat is een verstandige volgende stap? Wie kan mij hiermee mogelijk helpen? En kan een bank dit zomaar doen? Ik ben haast geneigd om aangifte te doen van diefstal.