BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Mag een klant na het mondeling accepteren van een offerte ervan afzien?

Bijdrage door gebruiker
21-08-2019
80 keer bekeken
6 reacties
Beste leden,

Ik heb sinds een jaar een hoveniersbedrijf. Via verschillende kanalen kom ik in contact met potentiele klanten. De afgelopen tijd maak ik vaker mee dat klanten mijn offerte accepteren en later ervan af willen zien. Gisteren bijvoorbeeld, is een klant mondeling akkoord gegaan met mijn offerte, hierna ben ik direct bij haar op bezoek geweest met andere collega's... alles opgemeten en tegels besteld. Tegels konden helaas 2 weken later pas geleverd worden, waardoor het geheel nu 2 weken is opgeschoven. Éénmaal thuis aangekomen ontving ik een bericht, waarin klant zegt dat ik ' toch maar even moet wachten met tegels bestellen', want ' haar eigen aannemer gaat kijken of hij het (goedkoper) voor haar kan doen. Ik heb hierop geantwoord dat ik al definitief de bestelling heb doorgevoerd bij mijn tegelleverancier ( dit heb ik ook gedaan) en dat ik natuurlijk ook al moeite heb gedaan voor haar opdracht.
O.a. containers besteld, tegels besteld, heb haar zelfs nog 5% korting gegeven op wat de tegels haar normaal zouden kosten, omdat ik als hovenier korting krijg bij leveranciers. Klant vroeg mij in het bijzijn van mijn collega z.s.m de tegels te bestellen en te leveren. Zelfs haarbuurman was getuige van hetgeen zich afspeelde, de beste man kwam namelijk nog een praatje maken, waarin buurvrouw (klant) aangaf dat ik haar tuin mocht bestraten en enkele bomen moet planten. Wat is nu mijn zet?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.