Wij zijn gisteren met transavia teruggevlogen naar schiphol. Bij aankomst midden in de nacht bleek er een probleem te zijn met het bagagesysteem en na anderhalf uur wachten kregen we onze koffer niet. We hebben toen onze gegevens achter gelaten en zouden een bericht ontvangen als de koffer terecht was.
Vandaag daarom contact gehad met transavia en ze hadden onze koffer gevonden (wij hebben hier nooit bericht van ontvangen). Ik kreeg een dossiernr en moest met schiphol contact opnemen voor afhandeling (zonder telefoonnr). De algemene klantenservice van schiphol was onbekend met het dossiernr maar verbond me voor de zekerheid door naar de KLM bagageafhandeling. Die waren ook onbekend met dat dossiernr, maar konden aan de hand van m'n bagagelabel wel de koffer vinden en ze hadden hem daar staan. Hoera! Ze konden hem opsturen, maar dat had apart weer goedkeuring van transavia nodig ivm extra kosten. Echter, belde ze net dat transavia geen toestemming voor opsturen geeft ivm de kosten en we hem zelf moeten komen halen.
Dus 1, transavia maakt onze koffer kwijt, waardoor we 1,5 uur voor niks staan te wachten in het midden van de nacht en vandaag een aantal toiletartikelen moesten gaan kopen. En 2, dan moeten we nog meer tijd en kosten maken om onze koffer op Schiphol op te halen, omdat transavia die kosten niet wil maken. Kunnen we deze kosten verhalen op transavia?