BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Geschil op PayPal onterecht verloren?

Bijdrage door gebruiker
19-07-2018
10 reacties
Help gezocht!

Op 1 juni 2018 heb ik mijn YouTube account met behoorlijk wat subscribers (volgers) en kijkers aangeboden op een forum die het mogelijk maakt om online account te verkopen. Ik kreeg al gauw een reactie van een meneer genaamd Marc uit Denemarken, wij zijn vlot tot een akkoord gekomen van $750 waar ik tevreden mee was. Wij besloten ook om een tussenpersoon (aangeboden service van de forum) te gebruiken, dat was veiliger voor ons beide. Ik stuurde mijn account gegevens door aan de tussenpersoon, de tussenpersoon wachtte tot ik het geld van Marc (de koper) ontving op PayPal en dat gebeurde ook. Daarna werden mijn account gegevens verstuurd naar de koper, dat verliep succesvol en wij waren allebei tevreden.

Gisteren (18 juli 2018) kreeg ik een berichtje van PayPal dat er een claim is ingediend door Marc (de koper) wegens een ongeautoriseerde betaling. Er was gelijk €622 ingehouden van mijn PayPal account, dus had ik een negatief balans. Ik heb toen gelijk alle screenshots van onze gesprekken gestuurd met bewijs dat mijn account succesvol overgedragen is aan de koper.

Verbazingwekkend kreeg ik vandaag (19 juli 2018) een berichtje van PayPal dat de claim was opgelost. De koper heeft de claim gewonnen en ik heb nu dus een negatief balans van €622 op mijn PayPal account die ik dus moet terug betalen, ik heb dat geld niet op het moment dus het is best wel een probleem voor mij.

Ik vraag mij af hoe PayPal zo snel tot een conclusie is gekomen en hoe mijn bewijs niet duidelijk genoeg was? Ik ben nu dus zwaar benadeeld, ik ben mijn YouTube account kwijt en ik moet €622 terug betalen...

Kan dit opgelost worden, zo ja, hoe? Ik heb eerlijk gehandeld, maar de koper in dit geval niet! Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen.
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.