Een jaar of 11 geleden toen we introkken in onze huurwoning hadden we geen gaskraan in onze muur. We gingen naar Ymere en vroegen of ze een gaskraan erin konden zetten en zij zeiden dat het niet hun probleem was. Wie zijn probleem is het dan? We krijgen een woning zonder gaskraan? Dus het ging zo door tot er een vaas gebroken werd en we een boete van 500 gulden moesten betalen voor een vaas van €25. We gingen weer naar onze andere huurwoning waar we uit moesten zodra ons nieuwe huurwoning klaar was. Dus we gingen na 1 dag terug en zagen dat er opeens een gaskraan in ons muur zat. We gingen weer naar Ymere en zeiden waarom zit er nu dan wel een gaskraan erin? Zei de medewerker: 'ik zei dat we iemand zouden sturen, ik heb nooit gezegd dat het jullie eigen probleem is.' Oh en opeens was het wel Ymere zijn probleem.
Nou hebben we een nieuwe fornuis gekocht maar de gaskraan is recht en er moet een haakse (knie) gaskraan in. Ik bel Ymere klantenservice, zegt de medewerker dat het onder verbetering valt en dat ik het schriftelijk moet indienen. Dus ik ga via internet een verzoek indienen en werd zojuist gebeld door Ymere. Ymere zegt dat het mijn eigen probleem is en dat ik een loot gieter moet bellen.
Waar slaat dat op?
In Ymere onderhoudsABC staat ook:
Gasleiding/gasinstallatie
Repareren of vervangen van gasleidingen en kranen voor zover deze standaard tot de woning behoren - Ymere
Dus niet door Huurder maar Ymere.
Wat moet ik nou doen?
De medewerker die mij zojuist belde en zei dat het mijn eigen probleem is zei wel dat hij het gaat doorgeven aan de adviseur en die zal dan contact opnemen met mij.
Maar ik weet al dat ze gaan zeggen dat het mijn eigen probleem is.
Dus mijn rechte gaskraan moet vervangen worden door een haakse (knie) gaskraan.
Wie moet hier nou voor opdraaien? Ik als huurder of Ymere?