BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Etreem hoge premieverhogingen maar niet voor elke klant, mag dat??

Bijdrage door gebruiker
20-07-2008
18 reacties

Voor mijn pup sloot ik bij Proteq in februari 2006 een ziektekosten en ongevallenverzekering af en afgelopen voorjaar kreeg ik een brief dat Proteq de premie met ruim 25% ging verhogen. Omdat ik dit een belachelijke verhoging vond heb ik de verzekering opgezegd in een nogal boze brief. Mijn vriendin die in maart 2007 ook een verzekering bij Proteq afsloot voor haar pup, kreeg echter niet te maken met zo'n belachelijk hoge premieverhoging maar moest alleen de afgesproken jaarlijkse indexering van 3%bijbetalen.Nu vraag ik mij af of dit mag. Kan je de ene klant wel een extreem hoge verhoging geven en de andere niet, of bestaat er ook nog zoiets als gelijkebehandeling vanelke klant? Nu heb ik in het voorjaar noodgedwongen een andere verzekering moeten nemen maar al met al ben ik daar duurder uit en de pakketkeuze is veel beperkter dan wat ik voorheen had.

Los van het feit dat ik het bij onbeschofte af vindt wat Proteq doet, kan ik me niet voorstellen dat die selectieve verhoging mag.

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.