Beste,
Hopende dat iemand mij hier een beetje kan bijstaan met advies. Ik zit in de volgende situatie;
Twee weken geleden heb ik bij een "betere" herenkledingwinkel bij mij in de buurt een pak aangeschaft (pantalon,colbert).
Bij thuiskomst nogmaals gepast voordat ik de kaartjes er af haalde. Nu zit er bij de meeste pakken een merklabeltje op de mouw van het colbert. Deze vervolgens aan 1 kant met een tornmesje los gehaald en vervolgens bleek dat er een gaatje in de mouw ontstond.
De volgende dag terug gegaan naar de winkel en het eerste commentaar was dat ik met een schaar of mes aan de onderzijde het labeltje los gehaald zou hebben. Vervolgens uitgelegd dat dit niet het geval was, en gelukkig staken er uit de bovenzijde van het labeltje nog de draadjes uit, waardoor aantoonbaar was dat ik niet aan de verkeerde kant bezig ben geweest. Het jasje is door de winkelier terug gestuurd naar de fabriek met de aanmerking dat dit een weef fout zou moeten zijn. Het is nu aan de fabriek om te bepalen dat deze schade is ontstaan door mijn toedoen, echter laat dit nogal op zich wachten en a.s. zaterdag heb ik het jasje nodig i.v.m. een bruiloft. De winkelier heeft mij aangeboden om met een korting (+/- 50%) een nieuw jasje aan te kopen zodat ik deze in iedergeval voor de bruiloft heb. Echter is er een kans dat de fabriek dit niet accepteerd, de fout aan mij toeschrijft en het niet crediteerd. In dat geval kan ik dus fluiten naar mijn geld, heb ik 150% betaald voor 1 goed jasje en 1 ondeugdelijk product.
Nu is mijn vraag of de geboden oplossing redelijk is voor de situatie of dat ik op deze manier teniet gedaan wordt als consument.
Met vriendelijke groet,
Michel