BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

contact met de Nederlandse energie maatschappij

Bijdrage door gebruiker
02-01-2009
4 reacties

Hallo,

Ik heb een vervelende ervaring met mijn energieleverancier en weet niet hoe ik dit op moet lossen. Het gaat om het volgende.

Mijn energieleverancier stuurde mij onlangs de jaarafrekening. Deze viel absurd hoog uit (ik moest ~€1300 bijbetalen) en was dan ook fout berekend. Ik heb mijn meterstanden via het internet doorgegeven. Hier werd ik over gebeld (heel netjes op zich) dat deze erg hoog waren en of deze dus wel klopten. Ik gaf ze opnieuw door, en mijn eerdere waarden waren correct. Nu kreeg ik de afrekening een tijdje later en het viel mij op dat er een extra 0 achter de meterstand stond, welke niet door mij was doorgegeven. Nu begon ik te denken en begreep ik waar dit vandaan kwam. een maand na de overstap naar deze energieleverancier is mijn meter vervangen (door de netwerkbeheerder, niet de leverancier), dit is logischerwijs doorgegeven aan de leverancier, en deze meter begon als vanzelfspreken op 0. Nu was mijn uiteindelijke meterstand lager dan de initiele meterstand (op de oude meter), logisch want de nieuwe meter begon op 0. Ik denk dat de leverancier dit niet heeft verwerkt en vervolgens simpelweg een 0 achter mijn meterstand heeft gezet (zelfs na telefonische controle..). Ik heb 2 keer telefonisch contact gezocht met de klantenservice, welke mij zeer onvriendelijk behandelden, mijn verhaal niet geloofde, mij uitmaakte voor leugenaar (niet met die directe woorden weliswaar) en mij het advies gaven gewoon te betalen, te wachten totdat de meterstanden opnieuw waren opgenomen en vervolgens restitutie voor de kosten in te dienen. Daar ik geen geld over heb, en al helemaal niet in december, en omdat zij nou niet bepaald mijn vertrouwen gewonnen hebben besloot ik dit niet te doen. Vervolgens heb ik de klantenservice 2 maal met het hele verhaal benaderd via de website en heb ik een brief geschreven. Ik heb geen enkele reactie ontvangen... Ik heb, in afwachting van een reactie, de automatische incasso mogelijkheid voor de leverancier laten blokkeren. Nu kreeg ik vandaag een acceptgiro voor het volledige bedrag in de bus en het dringende verzoek om voor vandaag te betalen.

Aangezien de klantenservice mij niet kan en wil helpen, en ik geen reactie op brieven en e-mails krijg, weet ik niet wat te doen. Kan iemand mij advie geven??

vriendelijke groeten,

just

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.