Hallo allemaal,
Een hele tijd geleden hebben wij bij een internetwinkel geinformeerd naar een artikel, of het op voorraad was en zo. Daarop kregen wij antwoord, met de vraag hoeveel we er nodig zouden hebben. Daarop hebben wij via mail het gewenste aantal aangegeven, met het verzoek erbij of zij "misschien fotoos hebben,ik wil graag weten wat ik koop als ik de bestelling zou plaatsen. Daarop kregen we pas twee of drie weken later antwoord, met de mededeling dat de bestelling klaar staat, of we willen betalen. Inmiddels hadden we al ergens anders besteld, dus dat meldden wij richting de winkel. Daarop kregen we een dreigmail, met incassobureau, en een plaatsing op een zwarte lijst van internetwinkels. Daarbij heeft de winkel in hun antwoord-mail het onderstreepte stukje tekst weggehaald, om het zo aannemelijker te maken dat wij een bestelling geplaatst zouden hebben. Ook geven ze aan dat wij een bevestigingsmail gestuurd hebben (maar die hebben wij nooit gezien). Recent is daar een melding bij het BKR aan toegeoegd. Wij zijn hier natuurlijk niet van gediend.
Ze hebben van ons echter enkel de naam en een email-adres, dus ik denk niet dat ze ver kunnen komen. Maar ik heb geen zin in gedoe. Wat kunnen we doen om gedoe te voorkomen? Kunnen zij bij onze provider ons adres en dergelijke opvragen? Kunnen zij iets met het BKR? Bestaat er zo'n zwarte lijst?
Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet, Karel