In het kort:
Via groupon heb ik 4 vouchers gekocht voor de vliegtickets. Dat waren de vouchers van 29 euro p/st. Via de site van de aanbieder van de vouchers (airfasttickets) kon ik ticket bestellen. Ik moest dan alleen de taxes betalen.
Ik heb 4 tickets terugvlucht Istanbul geprobeerd te boeken voor 4 vriendinen die een weekend uitstapje in Istanbul wilden maken. Wat strubbelingen geweest met het reserveren van tickets. Maar OK. Eindelijk gelukt om te reserveren. In 1 keer geprobeerd te betalen, zodat wij zeker wisten dat wij samen konden vliegen. Ik kreeg op mijn beeldscherm een bericht dat mijn betaling gedeeltelijk gelukt was (?). Die melding heb ik jammer genoeg niet opgeslagen. Dom, dom, dom! Ik heb wel emailtje gekregen dat 1 ticket succesvol was geboekt. Dus niet dat andere niet gelukt waren. Een paar keer later opnieuw geprobeerd om voor resterende tickets te betalen. Geen success. Oom assistentie gevraagd op de site. Geen antwoord. Even later kreeg ik het bericht dat mijn andere 3 reserveringen waren vervallen. Airfasttickets komt niet uit waarom mijn reserveringen niet betaald konden worden. Ondertussen zijn er geen rechtstreekse tickets meer naar Istanbul. Alleen transfer tickets wat voor ons niet acceptabel is. De klantenservice van de Airfasttickets biedt alleen de mogelijkheid om het aangekochte ticket te cancelen of genoegen nemen met de transfertickets voor andere 3 personen. De tweede optie is geen acceptabele optie. Het gaat om weekend uitstapje met 4 vriendinen. Als wij wisten dat wij niet samen konden vliegen, zouden wij nooit tickets gaan kopen, los van het feit dat transferreis altijd langer duurt dan de directe vlucht. Dus de ticket is gecanceld. Het cancelen ging ook in het begin niet goed. Op het gegeven moment heb ik zelfs mailtje gekregen dat het mij geweigerd werd om mijn ticket te cancelen. Ik heb deze situatie voorgelegd aan groupon. Zij vonden dat het heel vervelend is gelopen en ze hebben het geld wat ik aan groupon heb betaald teruggestort. Heel fijn. Ik krijg nu bericht van de Airfasttickets dat ik maar 30 euro terug krijg van mijn 108 euro die ik betaalde aan taxes. Ik ben het niet mee eens. Het waren allemaal technische fouten van de Airfasttickets. Bovendien het gaat hier om taxes die je normaal gesproken terug moet krijgen.
Wat ik heb: uitgebriedde email-correspondentie met Airfasttickets.
Bewijs dat het niet goed ging bij het cancelen van ticket Bewijs dat het in het beginsel niet goed ging met het reserveren van tickets.
Wat ik niet heb: bewijs dat ik alle 4 tickets in 1 keer wilde betalen en dat ik een heel vreemd bericht kreeg op mijn beeldscherm.
De vraag nu: wat kan ik hier aan doen? Mij gevoel zegt tegen mij dat dit niet zomaar moet gaan gebeuren.
Bedankt, Anna