BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Automatisch incasso stopzetten fit for free

Bijdrage door gebruiker
14-01-2021
11 reacties
Beste mensen,

ik sport al geruime tijd bij fitforfree. Door de huidige lockdown zijn deze echter 5 weken gesloten, met nu natuurlijk een verlenging van 3 weken. Op het voorjaar werd gedurende de lockdown netjes mijn abonnementsgeld stopgezet. Tot mijn grote verbazing was dit nu echter niet het geval en is het enkele dagen geleden gewoon afgehouden.

In hun mail geven ze aan dat je na het stopzetten van je abonnement de gemiste weken gratis door kon trainen. Dit is voor mij echter geen passende oplossing daar ik in de tussentijd verhuisd ben en graag wat korter bij huis wil gaan trainen. Ik heb het abonnement inmiddels dan ook stopgezet maar met de wettelijke opzegtermijn van 1 maand zal in februari nog 1 laatste verplichte incasso volgen. Let op: ook in deze periode zal ik geen gebruik kunnen maken van hun diensten. Dit voelt natuurlijk een beetje als zout in een open wond strooien. Ik heb tegen die tijd namelijk reeds 8 weken betaald voor een dienst welke ze niet hebben kunnen leveren. Een rondje internet alsook mailcontact leert me dat ze me geenzins financieel tegenmoet zullen willen komen.

Nu zat ik er aan te denken om de betaling te storneren. Echter, sta ik hiermee wel in mijn recht? Lijkt mij namelijk dat ze het hier niet bij zullen gaan laten zitten. Bezint eer ge begint zullen we maar zegen!

Met vriendeijke groet,

Guido.







Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.