Ik kan mij niet herinneren dat ik ongev. october- november verleden jaar een aanmeldingsformulier online heb ingevuld waar in stond dat ik een maand lang gratis films kon bekijken door het intoetsen van een code welke ik noch per e-mail noch per brief ooit heb ontvangen.Plotseling kreeg ik een brief van ATVdat ik maar binnen twee weken 239 euro moest overmaken als zijnde een lidmaatschapsbijdrage voor de tijd van een jaar. Ik heb op die brief eerst schriftelijk geantwoord dat ik nooit geen code of film heb ontvangen hebechter geen respons. Ik heb toen bij KPN om een telefoonnummer gevraagd, daar dit op deze aanmaning niet vermeld stond, kreeg echter de mededeling dat ATV bij KPN niet bekend was.
Ik heb mij toen gemeld bij de rechtswinkel in Maastricht die vervolgens een brief naar ATV stuurde maar ook geen antwoord op kreeg. Vervolgens kreeg ik een aanmaning van een advocaten- bureau tevens incassobureau dat ik deze rekening direct moest betalen anders zou er een rechtszaak van gemaakt worden, men dreigde zelfs met faillisement. Het bedrag was inmiddels opgelopen tot over 450 euro zijnde onderzoekskosten, buitengerechtelijke kosten enz.
Toen ik het advocaten bureau belde kreeg ik de mededeling dat zij noch van mij noch van de rechtswinkel iets hadden ontvangen waarna ik hun een kopie voorlas dat mijn advocaat niet alleen schriftelijk maar ook per fax bericht had gestuurd. Men zou het nakijken en na ong. 2 uur kreeg ik een telefoontje dat men zich niet meermet mij in verbinding zou stellen maar de zaak verder met de rechtswinkel zouden afhandelen.
Enige tijd daarna kreeg ik van mijn advocaat een brief met kopieen die zij naar het incassobureau gestuurd had, ook per fax,met daarin de medeling dat zij, indien er na tien dagen geen antwoord kwam, zij het dossier zou sluiten.
Tot mijn verbazing kreeg ik na maandenniks meer gehoord te hebben, voor veertien dagen weer een aanmaning met de mededeling dat ik zou wel degelijk een overeenkomst hebben afgesloten welke ik direct heb doorgespeeld naar de rechtswinkel, daarna niets meer vernomen.
Nu heb ik van vrienden gehoord dat soortgelijke gevallen in Uw programma Kassa zijn geweest. Er werd mij zelfs verteld dat de Consumentenbond advies had gegeven nooit tot btaling over te gaan.
Gaarne Uw reactie hierover afwachtend verblijf ik inmiddels,
Hoogachtend, J.L.Servais, St Teunisstraat 22A, 6211BC te Maastricht,tel.nr 043-3213931 en e-mailadres: j.l.servais@nutsonline.nl